• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

RoyalMagazin.hu

2017. december 15. péntek

Valér ünnepli névnapját.
Holnap Etelka napja lesz.
Főoldal Közélet Köztünk szólva Ökopolisz: Minőségi oktatás
Ökopolisz: Minőségi oktatás PDF Nyomtat Email
2017 szeptember 30., szombat 11:14

Az Ökopolisz Alapítvány az ENSZ 17 Fenntartható Fejlesztési Célja magyarországi megvalósításának a lehetőségeit vizsgáló sorozatának következő állomása a minőségi oktatás témakörét járja körbe. Ahogy eddig is, előadóink inkább szakmai megközelítéssel, semmint a hétköznapi közéleti, politikai gondolkodásmódra alapozva tartják meg előadásaikat a témában.

Az ENSZ Közgyűlése 2015-ben fogadta el a fenntartható fejlődés 2030-ig megvalósítandó programját. A program gerincét, konkrét teendőit és céljait a Fenntartható Fejlesztési Célrendszer írja le (Sustainable Development Goals, röviden SDG). A célokat megfogalmazó bizottság társelnöke a magyar ENSZ nagykövet, Körösi Csaba volt, a szövegezés szakmai munkájában Zlinszky János tudományos főtanácsadóként vett részt.


4. CÉLKITŰZÉS:
ESÉLYEGYENLŐSÉGET, ÁLTALÁNOS HOZZÁFÉRÉST BIZTOSÍTUNK A MINŐSÉGI OKTATÁSHOZ, ÉS MINDENKINEK ELÉRHETŐVÉ TESSZÜK AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS LEHETŐSÉGÉT

4.1. 2030-ra biztosítjuk azt, hogy minden fiú- és leánygyermek részesüljön ingyenes, egyenlő esélyekkel végezhető, minőségi, általános és középiskolai oktatásban, amely használható, hatékony és eredményes.

4.2. 2030-ra minden fiú- és leánygyermek számára biztosítjuk a minőségi korai fejlesztést, gondozást és iskolás kor előtti oktatást az alapfokú oktatásra történőfelkészítésük érdekében.

4.3. 2030-ra minden férfi és nő számára egyenlő hozzáférést biztosítunk a megfizethető és minőségi felnőtt szakoktatáshoz és -képzéshez, valamint a felsőfokú oktatáshoz, beleértve az egyetemet.

4.4. 2030-ra lényegesen megnöveljük azon fiatalok és felnőttek számát, akik olyan készségekkel, többek között technikusi és szakképzettséggel rendelkeznek, amelyek alkalmassá teszik őket a munkavállalásra, a tisztes munkára és a vállalkozói létre.

4.5. 2030-ra megszüntetjük a nemek közötti egyenlőtlenséget az oktatásban, valamint egyenlő hozzáférést biztosítunk az oktatás és a szakképzés minden szintjéhez a kiszolgáltatott helyzetben lévők, köztük a fogyatékkal élő személyek, az őshonos népek és a kiszolgáltatott helyzetben lévő gyermekek számára.

4.6. 2030-ra valamennyi fiatal és a felnőtt – férfiak és nők – jelentős hányada részére biztosítjuk az írás-olvasás és számolás elsajátítását.

4.7. 2030-ra biztosítjuk azt, hogy minden tanuló megszerzi a fenntartható fejlesztés előmozdításához szükséges tudást és készségeket, többek között azáltal, hogy oktatásban részesül a fenntartható fejlődésről és a fenntartható életmódról, az emberi jogokról, a nemek egyenlőségéről, a békés és erőszakmentes kultúra jelentőségéről, a globális polgárságról, a kulturális sokszínűség megbecsüléséről és a kultúrának a fenntartható fejlődéshez történő hozzájárulásáról.



4.a Olyan oktatási létesítményeket építünk és korszerűsítünk, amelyek figyelembe veszik a gyermekek és a fogyatékkal élők körülményeit és a nemek egyenlőségét, valamint biztonságos, erőszakmentes, befogadó és hatékony oktatási környezetet biztosítanak mindenki számára.

4.b 2020-ra lényegesen kiterjesztjük a fejlődő és főként a legkevésbé fejlett országok, a fejlődő kis szigetállamok és az afrikai országok számára elérhető ösztöndíjakat, amelyek lehetővé teszik számukra a bejutást a fejlett és a más fejlődő országok felső oktatásába, beleértve a szakképzésben, az informatikai és a kommunikációs képzésben, valamint a műszaki, mérnöki és természettudományos programokban való részvételt.

4.c 2030-ra lényegesen megnöveljük a képzett tanárok utánpótlását, többek között a fejlődő országokkal, különösen a legkevésbé fejlett országokkal és a fejlődő kis szigetállamokkal a tanárképzés terén kialakított nemzetközi együttműködés révén.







Időpont: 2017. október 17. 17:00

Cím: Magnet Ház (Juhar terem), Budapest, VI. ker. Andrássy út 98.






PROGRAM



17:00 - 17:20
Az oktatás az SDG célrendszerében
Dr. Zlinszky János egyetemi docens bevezetője



I. ESÉLYEGYENLŐSÉG AZ OKTATÁSPOLITIKÁBAN

17:20 - 17:40
Kiszolgáltatott helyzetek – esélyegyenlőség az oktatásban
Lannert Judit PhD oktatáskutató

17:40 - 18:00
Fejlődés, fejlesztés, felzárkóztatás - mit tehet az intézményrendszer és mire nem képes?
Vajda Zsuzsanna pszichológus, egyetemi tanár

18:00 - 18:20
A sajátos nevelési igényű tanulók esélyei
Kerényi Mária a Zöld Kakas Líceum igazgatója

18:20 - 18:40
vita az elhangzott előadások és a közönség kérdései mentén

18:40 - 19:00
szünet



II. MIFÉLE TUDÁST?

19:00 - 19:20
Hatékony oktatás, befogadó iskolai környezet
Kovácsné dr. Nagy Emese iskolaigazgató, a KIP program alkotója

19:20 - 19:40
Hozzáférés a szak- és felsőoktatáshoz, alkalmasság a munkavállalásra
Mártonfi György, az OFI munkatársa

19:40 - 20:00
A fenntarthatóság pedagógiája
Victor András környezetpedagógus, nyugalmazott főiskolai tanár

20:00 - 20:20
vita az elhangzott előadások és a közönség kérdései mentén

20:20 - 20:40
Zárszó
Ikotity István az LMP országgyűlési képviselője





A részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Regisztrálni az oldalunkon tud

blog comments powered by Disqus
 

Kapcsolódó cikkek:

Karácsonyi Üdvözlet

Hírdetés

mail.google.com
33 650x488

Startlap

Add a Startlaphoz

Hírlevél feliratkozás

Név:*
E-mail:*

Belépés

Elfelejtett jelszó? Regisztráció

A hét kérdése

Ön szerint a közpénz felhasználásáról van-e joga minden megkötés nélkül beszámolni a sajtónak?
 

Programkereső

Jogsebész

observer

OBSERVER - A médiafigyelő

Facebook


imedia.logo


Települések

Borsod-Abaúj-Zemplén megye települései

Vendégvárás

Vendégvárás

Utazás

Utazás

Szolgáltatások

Szolgáltatások