2024. 05. 5. vasárnap

Györgyi
1 EUR 389 HUF
1 GBP 455 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Gazdaság
  • »
  • Milyen extra funkció növelheti egy ERP rendszer hatékonyságát?

Milyen extra funkció növelheti egy ERP rendszer hatékonyságát?

Egyre több vállalat teszi le a voksát a széttagolt, különálló rendszerek helyett egy integrált vállalatirányítási szoftver használata mellett. Nem mindegy azonban, hogy mennyire képes a választott program a megújulásra, hiszen jellemző, hogy csak használat közben derül fény egyes igényekre. 

Automatizált árazás

Egy jó ERP rendszer akkor igazán hatékony, ha alkalmazásával minél alacsonyabbra tudjuk szorítani a manuális munkavégzés mennyiségét. A D4S vállalatirányítási szoftver előnye, hogy az ügyfelek visszajelzései, kérései alapján folyamatosan jelentkeznek különböző újdonságokkal, aminek a segítségével a vállalat a bevezetést követően is fejleszteni tudja a belső ügymeneteit.

Nem mindegy például, hogy a szállítói számláknál manuálisan kell kikeresnie a munkatársaknak az utolsó beszerzési árat, vagy a rendszer képes automatikusan megkeresni és hozzáadni azt a tételekhez. Ezenfelül jó, ha a szoftver képes a korábbi árakat is tárolni, hiszen amennyiben esetleg nem az utolsó árat szeretnénk használni, egyszerűen megtalálhatjuk a korábbi értékeket.

Hasznos funkciók a leltárazáshoz

A legtöbb ERP rendszer rendelkezik külön raktár modullal, amelyben a szervezet elvégezheti a leltározási tevékenységet. Felmerülhet a kérdés, hogy mi történik negatív készlet esetén, hogyan tudjuk ezt minél praktikusabban kezelni.

Negatív készlet esetén előnyös, ha csak a talált mennyiséget kell megadnia a munkatársaknak, a mínusz mennyiséget pedig automatikusan kezeli a szoftver.

Sok vállalatnál a mai napig Excel táblázatban végzik a leltározást, egy évközi leltár esetében ez viszont manuális munkát igényel a dolgozóktól. Egy modern vállalatirányítási rendszer azonban számtalan olyan funkcióval rendelkezik, amivel lerövidíthető ez a munkafolyamat, ezáltal hasznos idő szabadul fel a raktározáson dolgozó munkatársaknál.

Kimutatások a kontrolling modulban

A kontrolling terület feladata, hogy visszajelzést nyújtson a vállalatnak a cég működéséről, legyen szó akár pénzügyi jelentések készítéséről. Ez a legegyszerűbben kimutatások kidolgozásával tud megvalósulni, ami később akár a legfelsőbb vezetésig is el tud jutni.

Egy ERP rendszer segítségével nem kell többé csak az Excel táblázatokra hagyatkozni, hiszen akár a szoftver is el tud készíteni különböző kimutatásokat, amelyeket később felhasználhatunk vezetői összefoglalók, prezentációk összerakásához is.

Ehhez azonban egy olyan rendszert kell választanunk, amely látványos, részletes, és jól értelmezhető táblázatokat tud előállítani. A különböző színekkel történő jelölések használata például átláthatóbbá tesz egy adathalmazt – piros színnel kiemelhetjük a negatív, zölddel pedig a pozitív értékeket.

Egy integrált vállalatirányítási rendszer használata nagyban megkönnyítheti egy szervezet működését, és automazitálhatja annak részfolyamatait. Az újonnan megjelenő funkciók alkalmazásával pedig folyamatosan fejleszthetőek az egyes tevékenységek./X/

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek