2024. 05. 6. hétfő

Frida, Ivett
1 EUR 389 HUF
1 GBP 455 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Gazdaság
  • »
  • E-mail marketing kisokos: minden, amit a témáról tudni érdemes

E-mail marketing kisokos: minden, amit a témáról tudni érdemes

Mindig felvetődik, hogy az e-mail marketing már nem divat, nem hoz semmit a konyhára, de az igazság az, ha akad egy szoftver, egy ügyes szövegíró, és egy komoly lista, akkor sokra mehetünk vele. Tulajdonképpen ki lehet jelenteni, hogy enélkül nem lehet komolyan működtetni egy vállalkozás online marketingjét. Alapvető elem, aminek nem kellenek évek, hogy vevőt szerezhessünk vele.

De vajon mit érdemes tudni róla? Miért éri meg, és hogyan alkothatunk meg egy igazán jó kampányt?

Az új vevők szerzése

Nem, itt nem egy vásárolt e-mail listáról van szó, ahova tömegesen levelet küldünk és reméljük, hogy előbb vagy utóbb új vevőket szerezhetünk. Itt azokból az érdeklődőkből, akik korábban még nem rendeltek, nem álltak rá készen, vásárlókat “generáljunk”. A legjobb megoldás a FunnelFlow minőségi szoftvere, amelynek segítségével csoportba szedhetjük őket. Kategorizálhatjuk, hogy kit mi érdekel, ezáltal könnyebben személyre tudjuk szabni az e-mail kampányokat.

Olyan embereket kell megcélozni, akik még nem vásároltak, de már fel vannak iratkozva a listára. A levelet követően viszont pár nap elteltével már megérnek a vásárlásra. Ehhez viszont a megfelelő szövegre, grafikára, képekre, hatékony marketinges megoldásokra van szükség.

Enélkül kizárólag akkor tudunk vevőket szerezni, ha azok valóban készen állnak a vásárlásra. Az összes jövőbeli vevőnek alig 20 százaléka olyan, aki hajlandó vásárolni. Aki a maradék 80 százalékkal nem csinál semmit, nem épít kapcsolatot, azok jó eséllyel sosem nálunk költik el a pénzüket.

Kapcsolattartás és újra eladás

Persze van ebben egyfajta hátsó szándék, hiszen ha azt akarjuk, hogy a kapcsolat megmaradjon, muszáj őket néha levéllel bombázni. Nem szabad izzadtságszagú e-maileket küldeni, hiszen azzal csak elijesztjük őket.

Csak azok tudnak igazán jó vevőbázist kialakítani, akik komolyan érdeklődnek a vásárlóik iránt, akik őszintén segítséget kínálnak kedvezményekkel, akciókkal, emlékeztetőkkel. Aki csak az eladásra megy rá, annak bár lesznek sikerei, de sosem akkorák, mint lehetne.

A jó kapcsolat alapja tehát a természetes és erőlködés nélküli kapcsolattartás. El kell érni, hogy újra meg újra vásároljanak. Erre főleg akkor van szükség, ha újdonsággal rukkolunk elő, hiszen máshogy nehéz lenne azt bevezetni.

Az online marketing megtérülése

Azzal szinte mindenki tisztában van, hogy költés nélkül képtelenség sikereket elérni. Sok vállalkozás küzd azzal, hogy képtelen finanszírozni az online marketingjét, főleg az online hirdetéseket. Nem szabad csak úgy dobálni a gépbe a pénzt, hiszen előfordul, hogy nem jön vissza annyi bevétel, mint amennyit kiadtunk rá.

Egy megfelelő CRM rendszerrel és egy jó e-mail marketinggel azonban teljes mértékben megtérülhet az online marketing költsége, sőt profitálhatunk is belőle. Ez a megoldás segíthet, hogy az egy látogatóra vetített bevétel nagyságát növelhessük. A látogatókat megvesszük, reméljük, hogy azokból pedig vásárlók lesznek./X/

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek