2024. 05. 19. vasárnap

Ivó, Milán
1 EUR 388 HUF
1 GBP 452 HUF

Aláírták a Zöld Nyíl IV. járműtenderét lezáró szerződést

Aláírták a „Miskolc városi villamosvasút fejlesztése” – Európai Uniós támogatással és a Kohéziós Alap társfinanszírozásával az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló – nagyprojekt IV. járműtenderét lezáró szerződést, melynek keretében a Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. 31 darab új villamost gyárt Miskolcnak 18,6 milliárd forint értékben.
Az összességében legelőnyösebb ajánlatot adó járműgyártó céget Miskolc Város Közgyűlése 2011. november 24-én hirdette ki győztesnek. A jogorvoslati eljárások lefolytatása után – az olasz AnsaldoBreda és a spanyol CAF járműgyártó cég is jogorvoslattal élt – a Közbeszerzési Döntőbizottság Miskolc javára döntött.
Február 15-e, a szerződés aláírásának dátuma kiemelten fontos a projekt történetében, hiszen a IV. járműtender sikeres lezárása valósul meg azzal, hogy Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata és az MVK Miskolc Városi Közlekedési Zrt.
Konzorciuma megköti a vállalkozási szerződést az új villamosok legyártására és szállítására a Ganz-Skoda Közlekedési Zrt-vel.
Cégismertető:
A Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. a Skoda Holding ipari cégcsoport vállalataként az anyacégnek köszönhetően sokéves tapasztalattal rendelkezik a metró-, villamos-, trolibusz hajtások tervezésében, gyártásában. Tevékenységi körébe tartozik a rendszertervezés – új járművek, járműkorszerűsítés és felújítás -, a terméktervezés, gyártás és helyszíni szerelés. Fő céljuk, hogy a vállalat múltbeli szakmai tapasztalatait, a meglévő gyártási kapacitást, a mérnökcsapatuk tudását minél jobban felhasználva a legkorszerűbb termékeket fejlesszék ki mind a hazai, mind a külföldi piac számára. A cég gyára Plzenben található, itt gyártják majd a miskolci villamosokat is, melyek közül a két prototípust a szerződéskötést követő 730. napon -2014 februárjában – kell leszállítaniuk a megyeszékhelyre. A cég villamos beszállítási referenciái között található még:
· Plzen
· Brünn
· Prága
· Riga
A villamosok szállításának ütemezése a tervek alapján a következőképpen alakul:
az első két jármű (prototípus) 2 év múlva érkezhet (a szerződéskötést követő 730. nap), míg az utolsó járműveket 3 év múlva kell leszállítani (a szerződéskötést követő 1095.napon).

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek