2024. 04. 29. hétfő

Péter
1 EUR 392 HUF
1 GBP 458 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Gazdaság
  • »
  • Banki elszámolás – A Raiffeisen heti csomagokban küldi ki az értesítéseket, az UniCredit áprilisban postázza azokat

Banki elszámolás – A Raiffeisen heti csomagokban küldi ki az értesítéseket, az UniCredit áprilisban postázza azokat

Heti csomagokban küldi ki az elszámoló leveleket ügyfeleinek a Raiffeisen Bank, így biztosítva a fiókhálózat, a panaszkezelés és a telefonos ügyfélszolgálat egyenletes terhelését, az UniCredit pedig április második felében postázza az elszámolás és a forintra váltás részleteiről szóló közel 50 ezer levelet – közölték a bankok az MTI érdeklődésére.

A Raiffeisen Bank válaszában hangsúlyozza: kiemelt feladataként tekint az elszámolással kapcsolatos teendőkre, amelyeken több mint 100 munkatársuk dolgozik hónapok óta. A bank emlékeztet arra, hogy az elszámolás alapját képező számítási módszert benyújtották a Magyar Nemzeti Banknak (MNB).

Ügyfeleinek a Raiffeisen azt javasolja, hogy először a bank honlapján tájékozódjanak, mert ott minden tudnivaló, teendő és letölthető dokumentum (nyilatkozat, kérelem, igazolás) bármikor és gyorsan hozzáférhető.

Az elszámolás miatti visszatérítés a jelenleg, illetve korábban devizalapú hitellel rendelkező ügyfélkörnek 2015. március 1-április 30. között több körben, ütemezetten történik. Az aktív bankszámlával rendelkező ügyfeleket speciális SMS és DirektNet (internetbanki) üzenetben is értesíti a bank.

Az UniCredit Bank az elszámolási törvény által érintett devizalapú hitellel rendelkező vagy rendelkezett ügyfelei számára április második felében postázza az elszámolás és a forintra váltás részleteiről szóló közel 50 ezer levelet – derül ki a bank válaszából.

A törvényből fakadó feladatok teljesítése jelentős erőforrásokat vesz igénybe mind a szervezet, mind az infrastruktúra szempontjából. A megvalósításon minden eddiginél nagyobb projekt keretében igen komoly humánerőforrás-bevonással dolgozik az UniCredit.

Ugyanakkor a projekt számára szükséges létszámot elsősorban belső átcsoportosítással biztosítják, hiszen a „helyismeret”, vagyis a termékek, a piac, a szabályozás, az ügyfelek igényeinek ismerete, a belső szervezet és a felelősségi körökben való tájékozottság kiemelten fontos hatékonysági tényező. A várható ügyfélérdeklődések és az esetleges panaszok kezelésére kifejezetten az elszámolás és a forintosítás sajátosságaihoz igazított kiszolgálási folyamattal készülnek – hangsúlyozzák.

Korábban az OTP Bank és a K&H Bank MTI-nek eljuttatott válaszaiból az derült ki, hogy a két bank március-április folyamán küldi ki érintett ügyfeleinek az elszámoló leveleket, és folyamatosan készülnek a várhatóan megnövekedő igények kiszolgálására.

– MTI –

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek