Alkotó javaslatok ellenére pozícióharc áldozatává válhat a fővárosi tömegközlekedés
Miközben a Fővárosi Közgyűlés egyes kormányzati politikusai, illetve a Nemzetgazdasági Minisztérium vezetői sorozatos nyilatkozatháborút, politikai csatározást folytatnak a főpolgármesterrel, aközben továbbra is várat magára a budapesti tömegközlekedés helyzetének megoldása.
A rég lejárt szavatosságú, füstölő metrókocsikról, kisikló villamosokról, szétszakadó csuklósbuszokról érkező hírek olyannyira részeseivé lettek a budapestiek mindennapi életének, hogy már lassan el sem érik az emberek ingerküszöbét, pedig a tömegközlekedés ügyének további elodázása súlyos tragédiához vezethet. Ennek érdekében a Jobbik elsőként kezdeményezte a tömegközlekedés igénybevételéhez kapcsolódó ÁFA 5 százalékra csökkentését, jelentősen mérsékelve ezáltal a lakosság terheit, illetve ösztönözve a jegyvásárlást. Kezdeményezte továbbá a BKV által felhasznált üzemanyagokat terhelő jövedéki adó visszaigénylésének lehetőségét is, amelyhez hasonló kedvezményben egyébként a MÁV is részesül.
A Jobbik kiállt továbbá a tömegközlekedési vállalat menedzsmentjére vonatkozó megtakarítási kötelezettségek előírásáért, és ellenez minden olyan kezdeményezést, amely a lakosság további megsarcolásához vezet. A fővárosi Jobbik a jelenlegi helyzetben felelőtlennek ítél valamennyi olyan kormányzati magatartást, amely az állami dotáció további visszatartására irányul.
A fővárosi Jobbik frakció ezért olyan megvalósítható javaslat-csomagot készített a kialakult helyzet rendezésére, amelynek részeként az alábbi szakmai lépések elindítását tarja szükségesnek:
1.) A 27 százalékos ÁFA-kulcs 5 százalékra történő lecsökkentése.
2.) A kereskedelmi gázolajat terhelő jövedéki adó visszaigénylésének lehetősége.
3.) A BKV Zrt. vezető tisztségviselői maximális mértékben érvényesítsék a saját hatáskörükben még megvalósítható megtakarításokat és racionalizációt! Ennek keretében a BKV-ból kiszervezett egységek felülvizsgálata, lehetséges újbóli integrálásuk, és a megszüntetett, illetve ma piaci alapon működő rendszerek, szolgáltatások felülvizsgálata, ismételt belső rendszerbe vonása.
4.) A 9 milliárd forintnyi tulajdonosi kölcsönből 5 milliárd forintot csak akkor biztosítsa a Fővárosi Önkormányzat, ha a Magyar Állam a 32 milliárd forint normatív támogatás zárolását feloldja és a Fővárosi Önkormányzat rendelkezésére bocsátja!
5.) A főváros és a BKV keretein belüli megoldással az útalapú utazási kártya mielőbbi bevezetésének megteremtése.
6.) A teljes járműállomány korszerűsítése, a magyar gyártási-fejlesztési lehetőségek rendszerbe szervezése a BKK-val.
7.) A főváros–BKK–BKV vonatkozásában a közösségi közlekedés célként történő megfogalmazása, amelyben a város levegőminőségét nem terhelő rendszerként a kéreg alatti kötött pályás közlekedés kerül meghatározó szerepbe.
Jobbik Magyarországért Mozgalom fővárosi frakció, Szabó György képviselő