Az iskolakezdés időszakában hatványozottan tapasztalható, hogy Budapesten komoly kihívás közlekedni. Ma reggel sokan dugókban araszoltak, vagy éppen valamilyen építkezésen botladoztak keresztül, mire el tudták vinni a gyermeküket az óvodába, iskolába, illetve bejutottak a munkahelyükre. A kellemetlenségeket csak tetézte, hogy a közbeszédben már csak Közel-Keletiként emlegetett pályaudvart lezárták, mert képtelenek voltak kezelni a megvadult migránstömeget.
Láthatjuk, hogy Budapest nagy része ma építési terület. Ennyi útfelbontás és építkezés egy időben eddig sohasem volt. Szomorú, hogy az építkezésekkel és felújításokkal nem valósulnak meg olyan új, XXI. századi forgalomtechnikai megoldások, amelyeket a Jobbik korábban már szorgalmazott, és könnyebbé tehetnék a budapestiek életét. Ebbe a körbe tartoznak a P+R parkolók, a mélyépítéssel megvalósuló parkolóházak, a földfelszín alatti közlekedés fejlesztése, a kötött pályás közlekedési formák minél szélesebb körű felszín alatti vonalvezetése. Bár három dimenzióban élünk, a közlekedés tervezése során még mindig csak két dimenzióban gondolkodnak a XX. század pártjai.
Fejlett nagyvárosokban és fővárosokban működő gyakorlat a város nagy részén több szinten megvalósuló közlekedés, mely által a város élhetőbbé válik, a forgalmi terhelés csökken. Itt az ideje, hogy Budapest a jó megoldásokat átvegye. Felszólítjuk továbbá a főváros vezetését, hogy tegyen meg mindent a helyzet kezelése és a zavartalan utasforgalom biztosítása érdekében. A Keleti pályaudvaron tapasztalható ostromállapot felszámolása érdekében elvárjuk a rendőrség hatékony intézkedését, a rend helyreállítását és a lakosság biztonságának szavatolását.