2024. 11. 24. vasárnap

Emma
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Gazdaság » Gazdaság » A magyar ásványvíz gyártó megerősítette piaci pozícióját a Közel-Keleten

A magyar ásványvíz gyártó megerősítette piaci pozícióját a Közel-Keleten

Stratégiai együttműködés egy mekkai disztribúciós céggel
 A kedd óta hazánkban tartózkodó Abu Dhabi tárgyalódelegáció ma meglátogatta a népszerű Ásványvíz Kft. gyártóüzemét. A Földművelésügyi Minisztérium meghívására érkezett arab küldöttség ittlétének célja a Magyarországban rejlő kereskedelmi és élelmiszeripari befektetési lehetőségek feltérképezése volt. A cég üzleti kapcsolatot ápol a szaúdi kormánnyal és több királyi családdal, Mekkában pedig stratégiai együttműködést kötött egy helyi disztribútor céggel, amely kizárólag Szentkirályi ásványvíz forgalmazására jött létre. Az évi 500 millió liter kapacitás ad lehetőséget a hazai és a külföldi – köztük a cég számára kiemelten fontos közel-keleti – fogyasztók kiszolgálására. A szentkirályi üzemben idén májusban már legyártották az 1 milliárdodik palackot is. A cég az idei évre kétmilliárd forint árbevételt tervez csak az exportból, vagyis ez a bevétele legalább tíz százalékkal fog növekedni az előző évhez képest.

A Magyarországra érkező Abu Dhabi Élelmezésbiztonsági Központ vezetője és üzleti kísérete meglátogatta ma a hazai ásványvíz  gyártó üzemét. A Földművelésügyi Minisztérium meghívására érkezett hazánkba az Egyesült Arab Emirátusok üzleti delegációja, melynek elsődleges célja a Magyarországban rejlő kereskedelmi és élelmiszeripari befektetési lehetőségek feltérképezése. A Szentkirályi évek óta üzleti kapcsolatot ápol a szaúdi kormánnyal és több királyi családdal, akikhez heti rendszerességgel szállítják az ásványvizet. A társaság Mekkában stratégiai együttműködést kötött egy helyi disztribútor céggel, amely kizárólag Szentkirályi ásványvíz forgalmazására jött létre. A mekkai partner 90 üzletkötővel végzi a forgalmazást, 8 raktárral rendelkezik és 8 saját kamionnal intézi a kiszállítást. A szaúd-arábiai térségen belül ma már 600 kereskedelmi egységbe szállítják a Szentkirályi ásványvizet.

„Számunkra kiemelten fontos a magyar fogyasztók kiszolgálása mellett a márka népszerűsítése a Közel-Keleten is. Ez utóbbinál a minőségi ásványvíz olyan kincs, mint az európaiaknak az olaj” – mondta Balogh Levente, tulajdonos-ügyvezető.

A magyar piacvezető ásványvíz márka évi 500 millió liter kapacitású üzeme lehetőséget ad a magyar mellett a külföldi fogyasztók kiszolgálására is. Az idén májusban legyártották az 1 milliárdodik palackot is. Az export tekintetében idén kétmilliárd forintos árbevételt tervez a cég, vagyis várhatóan ez a bevételük legalább tíz százalékkal fog növekedni az előző évhez képest. A vállalat a folyamatos volumennövekedés miatt új beruházásban gondolkozik, új gépsort tervez vásárolni, amely akvizícióhoz hamarosan logisztikai fejlesztésekbe fog kezdeni.

„Nem én tettem Magyarországot ásványvíz-nagyhatalommá, hanem én mondtam el a világnak, hogy az” – tette hozzá a cégvezető.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…
Ilyen egy jó szakmunkás
A szakmunkás egy adott szakma képviselője, aki képesítéssel és képzettséggel rendelkezik az adott területen. Gyakran fizikai munkát végez, amely során…

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp