Az utóbbi években egyre népszerűbbé vált az internetes kereskedelem, de 2020-ban még nagyobb lendületet kapott. Ahogy egyre kevésbé lett ciki a netről vásárolni, úgy egyre több a vásárló is, ezt a lehetőséget pedig érdemes kiaknázni.
Egy webshop indítása előtti legfontosabb kérdés: mit érdemes eladni az interneten? Alapvetően arra kell törekedni, hogy legyen vásárlói igény, a vevők alig várják, hogy megrendelhessék a terméket, és kedvező legyen az árrés. De mit is jelent ez pontosan? Melyek a legnépszerűbb területek?
Minden, ami technológia
A műszaki és számítástechnikai termékek piacán folyamatos fejlődés figyelhető meg. Ez az a terület, ahol szinte havonta jönnek ki újdonságok, amelyek lázban tartják a vásárlókat, így az érdeklődés folyamatos.
A technológiai újításokhoz tartozik még az okosotthonok térnyerése, amelyek a kényelmet, biztonságot nyújtják a vásárlók számára. Jó hír, hogy ezekre a megoldásokra hatalmas az igény, ezt érdemes figyelembe venni egy webshop indításakor.
Ha már a lakásoknál tartunk, akkor nem szabad megfeledkezni a barkácseszközökről, illetve a lakásfelújításhoz szükséges eszközökről. Egyre többen szeretnék modernizálni, csinosítani otthonukat, amely valószínűleg a következő évekre nézve is fontos trend lesz. Emiatt jó ötlet lehet ezen a területen belevágni egy webshop indításába.
Napi fogyasztási cikkek
Manapság egyre többen döntenek úgy, hogy az internetről szerzik be a napi fogyasztási cikkeket, azaz például a tejet, a péksüteményt, a gyümölcsöket-zöldségeket, tejtermékeket, húsféléket, tisztálkodószereket. Ezeket a termékeket FMCG termékeknek nevezzük, azaz amelyekre a mindennapi élethez szükségünk van.
A piac előnye, hogy az árrés kedvező, illetve ezekre a termékekre egészen biztosan van és lesz igénye a vásárlóknak. A hátránya, hogy a készletezés extra figyelmet kíván a lejárati határidők miatt, de ezek nyilvántartása egy GrenT Médiánál készített webshop, illetve megfelelő háttérrendszer esetén nem jelenthet gondot.
Ide sorolhatóak még a saját márkás termékek, amelyek egy-egy áruházlánc speciális, saját termékei közé tartoznak. A saját márka felépítése nem egyszerű feladat, azonban hatalmas előnye, hogy nagyobb haszonnal lehet eladni ezeket, mint a nagy világmárkák termékeit.
Ami sosem megy ki a divatból: baba-mama termékek
A baba-mama termékek piaca kimeríthetetlen. Ennek oka, hogy a szülők szívesen költenek a gyerekekre, nem ritka, hogy néha túlzásba is esnek. Anyagi helyzettől függetlenül a várandósság, a gyermekszülés, a kisgyerekes élet rengeteg költséggel jár, hiszen a babáknak és az anyukáknak is temérdek mennyiségű dologra van szüksége.
Annak ellenére, hogy a piacon már sokan vannak, továbbra is vannak kiaknázatlan lehetőségek. A célcsoportok eltérőek, az árrés kedvező, az ellátási lánc pedig nem is lehetne stabilabb, hála az évtizedes múltnak. /X/