A régió legjobb egyetemi együttműködői partner díját nyerte el a vállalat
Az évente megrendezett, 10 ország szolgáltató központjait díjazó nemzetközi gálán kapott elismerést a BT (British Telecommunications) magyarországi szolgáltató központja Varsóban. A közép-kelet-európai SSC szektorból, 170 vállalat vett részt a CEE Shared Services and Outsourcing Awards gálán, ahol a BT példamutató egyetemi-partnerségi programjáért kapott fődíjat.
A BT értékrendjének megfelelően fontos a tudásba való befektetés, amelyet már középiskolákkal történő együttműködések során megkezd, majd egyetemi, felsőoktatási képzések útján teljesít ki a vállalat. A BT tavalyi évben indított átfogó, háromoldalú együttműködést a Debreceni Egyetemmel és Debrecen városával, amelyben a cég többek között középiskolák és az egyetem informatikai eszközparkjának frissítésével, egyedülálló ösztöndíjprogrammal, üzleti kompetenciák képzési programjának kialakításával, fejlesztésével valamint üzleti nyelvi oktatási programmal vesz részt. A most elnyert nemzetközi díjjal a cég oktatási iránti elkötelezettségét ismerték el és állították példaként a többi régióbeli SSC vállalkozás elé. A BT a hazai SSC-k közül elsőként kötött együttműködési megállapodást az Edutus Főiskolával is, annak érdekében, hogy a szektor számára fontos, gyakorlati tudást adhasson át a hallgatóknak.
A díj átvételekor Szabó Zoltán, ügyvezető igazgató hangsúlyozta: „Befektetünk a fiatalok képzésébe már a középiskolában és később az egyetemen. És befektetünk a munkavállalóinkba, gyakorlati képzéssel, versenyképes jövedelemmel és izgalmas karriert biztosító pályatervezéssel”. Mint a cégvezetpő elmondta, a BT számára kiemelt terület az oktatás: ez része a cég globális értékrendjének és magyarországi jelenlétének is. “Vállalatvezetőként tudom, hogy mekkora jelentősége van annak, ha valaki jól prezentál, ügyesen tárgyal, vagy hatékonyan gazdálkodik az idejével. És azt is tudom, hogy ezeket a készségeket csak a legritkábban lehet az oktatási rendszer keretei között elsajátítani” – mutatott rá Szabó Zoltán, aki ezzel indokolta, miért kulcsfontosságú a BT számára, hogy az üzleti készségek fejlesztését elvigyék a középiskolákba és az egyetemekre egyaránt. Aki az informatika területén sikeressé szeretne válni, annak nem elég az elméleti tudást elsajátítania, hanem a gyakorlati problémákra és azok megoldásaira is fel kell készülnie. A BT munkatársai az egyetemi képzés részeként igyekeznek komoly tapasztalatikat átadni ezen a téren a diákoknak.
A BT 1999-ben a gyorsan növekvő kelet-közép-európai piacon elsőként nyitotta meg budapesti irodáját. 2007-ben jelenlétét tovább erősítve Magyarországon hozta létre Európai Szolgáltató Központját (BT ROC), mely ma már két telephelyen, Budapesten és Debrecenben, összesen több mint 2000 főt foglalkoztat.