2024. 11. 24. vasárnap

Emma
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Kultúra » Pedagógiai kultúraváltás és társadalmi felzárkózás

Pedagógiai kultúraváltás és társadalmi felzárkózás

Eredménnyel zár a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karának kiemelt projektje, mely a társadalmi felzárkózás ügyét szolgáló pedagógus-továbbképzések mellett országos szinten fontos pedagógiai módszertani központ létrehozását is magába foglalta. A „DIGITÁLIS ÚTON-ÚTFÉLEN. Komplex iskolai innováció és digitális szemléletformálás hátrányos helyzetűek körében” című projekt során a kar 45 közoktatási intézménnyel működött együtt.
A 2015. november 13-án a Miskolci Egyetem Díszaulájában megrendezett, Energiák – Szinergiák a felzárkózás érdekében c. zárókonferencia programját a projekt eredményeit és tapasztalatait összegző előadások alkották.
A projekt sarkalatos pontjait képezték a Bölcsészettudományi Kar Tanárképző Intézetének pedagógiai-módszertani innovációin alapuló pedagógus-továbbképzések, amelyek során 12 miskolci ill. Borsod-Abaúj-Zemplén megyei közoktatási intézmény mintegy 300 pedagógusa sajátíthatta el a halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok eredményesebb, hatékonyabb képzését támogató módszer, az ún. Komplex Instrukciós Program (KIP) alapjait, 33 iskola 136 pedagógusa pedig 30 órás projektpedagógiai továbbképzésben részesült. A digitális kultúra világának megismertetését és terjesztését valamennyi partneriskola esetében megcélozta a projekt, ennek megfelelően több mint ezer pedagógus kapott 10 órás informatikai továbbképzést, amelyet a Gépészmérnöki és Informatikai Kar Informatikai Intézete töltött meg komoly szakmai tartalommal.
A projekt keretében kutatások is folytak: a Bölcsészettudományi Kar humán- és társadalomtudományi területeken jártas kutatói a projektben érintett, részben halmozottan hátrányos helyzetű fiatalokkal foglalkozó iskolák belső világát vizsgálták, hogy alapos háttérismeretekkel járuljanak hozzá a pedagógiai kultúraváltáshoz és a társadalmi felzárkózást támogató projekt sikeréhez. A BTK oktatói mindemellett digitális tananyagokat is fejlesztettek az iskolák számára, mégpedig a Miskolci Egyetem e-Learning Centrumának bevonásával. A fiatalokat megcélzó pályaorientációs tevékenységek szintúgy fontos elemét jelentették a projekt munkájának.
Mindehhez járult hozzá – mint újabb cél és feladat – a Miskolc–Hejőkeresztúri KIP Regionális Módszertani Központ létrehozása a Miskolci Egyetemen, ami komoly presztízst jelent az intézmény számára. Egy olyan, Magyarországon egyedülálló pedagógiai központ létesül ugyanis Miskolcon, amely a jövőben országszerte tevékeny részese lehet a pedagógusok megfelelő továbbképzésének. A pályázat bővülésével új konzorciumi partnerként a Kaposvári Egyetem és a Herman Ottó Intézet is bekapcsolódott a projekt munkájába.
A Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kara hosszú ideje fontos missziójának tartja, hogy szellemi potenciáljával hatékonyan járuljon hozzá a régió társadalmi felemeléséhez, jelen projekt pedig fontos mérföldkövet jelentett a fakultás történetében.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Mindenhol szükség van tanárokra!
Kétség nem fér ahhoz, hogy az oktatás és vele együtt a tanárok helyzete és megítélése volt már jobb is az elmúlt évtizedekben, viszont ez nem jelenti …

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp