Eredménnyel zár a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karának kiemelt projektje, mely a társadalmi felzárkózás ügyét szolgáló pedagógus-továbbképzések mellett országos szinten fontos pedagógiai módszertani központ létrehozását is magába foglalta. A „DIGITÁLIS ÚTON-ÚTFÉLEN. Komplex iskolai innováció és digitális szemléletformálás hátrányos helyzetűek körében” című projekt során a kar 45 közoktatási intézménnyel működött együtt.
A 2015. november 13-án a Miskolci Egyetem Díszaulájában megrendezett, Energiák – Szinergiák a felzárkózás érdekében c. zárókonferencia programját a projekt eredményeit és tapasztalatait összegző előadások alkották.
A projekt sarkalatos pontjait képezték a Bölcsészettudományi Kar Tanárképző Intézetének pedagógiai-módszertani innovációin alapuló pedagógus-továbbképzések, amelyek során 12 miskolci ill. Borsod-Abaúj-Zemplén megyei közoktatási intézmény mintegy 300 pedagógusa sajátíthatta el a halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok eredményesebb, hatékonyabb képzését támogató módszer, az ún. Komplex Instrukciós Program (KIP) alapjait, 33 iskola 136 pedagógusa pedig 30 órás projektpedagógiai továbbképzésben részesült. A digitális kultúra világának megismertetését és terjesztését valamennyi partneriskola esetében megcélozta a projekt, ennek megfelelően több mint ezer pedagógus kapott 10 órás informatikai továbbképzést, amelyet a Gépészmérnöki és Informatikai Kar Informatikai Intézete töltött meg komoly szakmai tartalommal.
A projekt keretében kutatások is folytak: a Bölcsészettudományi Kar humán- és társadalomtudományi területeken jártas kutatói a projektben érintett, részben halmozottan hátrányos helyzetű fiatalokkal foglalkozó iskolák belső világát vizsgálták, hogy alapos háttérismeretekkel járuljanak hozzá a pedagógiai kultúraváltáshoz és a társadalmi felzárkózást támogató projekt sikeréhez. A BTK oktatói mindemellett digitális tananyagokat is fejlesztettek az iskolák számára, mégpedig a Miskolci Egyetem e-Learning Centrumának bevonásával. A fiatalokat megcélzó pályaorientációs tevékenységek szintúgy fontos elemét jelentették a projekt munkájának.
Mindehhez járult hozzá – mint újabb cél és feladat – a Miskolc–Hejőkeresztúri KIP Regionális Módszertani Központ létrehozása a Miskolci Egyetemen, ami komoly presztízst jelent az intézmény számára. Egy olyan, Magyarországon egyedülálló pedagógiai központ létesül ugyanis Miskolcon, amely a jövőben országszerte tevékeny részese lehet a pedagógusok megfelelő továbbképzésének. A pályázat bővülésével új konzorciumi partnerként a Kaposvári Egyetem és a Herman Ottó Intézet is bekapcsolódott a projekt munkájába.
A Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kara hosszú ideje fontos missziójának tartja, hogy szellemi potenciáljával hatékonyan járuljon hozzá a régió társadalmi felemeléséhez, jelen projekt pedig fontos mérföldkövet jelentett a fakultás történetében.
Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!