Mintegy 29.999.800 forintos uniós támogatással valósult meg az a projekt,melynek kiemelt célja volt az elmaradott térségekben meglévő szocializációs hátrány művészeti neveléssel való enyhítése. A programban 150 fiatal és családtagjaik, valamint azok közösségei vettek részt egy-egy abaúji és zempléni, valamint két borsodi településről.
2015.június 30-án zárul az „Esélyegyenlőségi programok az ART ÉRT Alapfokú Művészeti Iskolában” című TÁMOP projekt,mely az ország egyik leghátrányosabb helyzetű térségében valósult meg. A program elsődleges célcsoportja az ART ÉRT Alapfokú Művészeti Iskola négy telephelyén – Sajóbábony, Lak, Pácin, Edelény – tanuló hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek és családjaik, a másodlagos célcsoport pedig az őket tanító pedagógusok voltak.
A projekt során meghatározó eszköz volt a művészeti nevelés, amely alkotóelem az iskolai kereteken túllépve, komoly szociális kiterjedésű vállalásokkal kívánt a résztvevők helyzetén segíteni, melyben a helyi partnerek is közreműködtek. Középpontban állt az integrált nevelés, amely segíti a tolerancia fejlődését, a másság elfogadását, a türelmet, a szociális készségek kialakítását. A projekt végrehajtása során szem előtt tartották a hosszú távú fenntarthatóságot, melynek kulcsa a folyamatos fejlesztés és fejlődés.
A gyermekek nevelésének átmeneti szakaszait a család szemszögéből vizsgálták és két átmenetet emeltek ki: az egyik, amikor a gyermek a családból az óvodába kerül, a másik pedig,amikor az általános iskolából a középiskolába megy a gyermek. Mindkettő kiemelten fontos a gyermek és a család szerves viszonyában. A projekt esélyegyenlőségi munkatársat is alkalmazott, akinek kiemelt feladata volt az egyéni fejlesztési tervek elkészítése, mérőanyagok kidolgozása, alkalmazása. A megvalósítás során a különböző intézmény típusokban tanító pedagógusok számára módszertani tréningek keretében áttanításokat szerveztek. Az intézményen kívüli kapcsolatok erősítése érdekében projektnapokat tartottak a partner településeken, ahol jogi, szociális, pszichológiai, pedagógiai, munkaerő-piaci tanácsadást biztosítottak.
A projektbe akkreditált modell értékű programot adaptáltak az Igazgyöngy Művészeti Iskolától, ahol annak átvételéhez kapcsolódó pedagógus-képzéseket és hospitálásokat is megvalósítottak folyamat-tanácsadó segítségével. A projekt hatására az intézmény szakmai kultúrája, annak dokumentáltsága, a pedagógusok módszertani műveltsége és gyakorlata, az eszközpark és a szakmai ismertsége jelentős mértékben növekedett. Elsődleges cél volt még a projekt megvalósítása során a hátránykompenzációs pedagógiai munka hatékonyságának növelése, nevelési rendszerük még érzékenyebbé tétele a kihívásokkal szemben, valamint az ehhez alkalmazható módszertani kultúra és adminisztratív háttér továbbfejlesztése.
Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!