2024. 11. 1. péntek

Marianna
1 EUR 408 HUF
1 GBP 487 HUF
Kezdőlap » Gazdaság » Gazdaság » GVH: 56 millió forintos bírság az Auchannak

GVH: 56 millió forintos bírság az Auchannak

(MTI) – A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte az Auchan Magyarország Kft. több, összehasonlításokat tartalmazó reklámját, és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 56 millió forint bírságot szabott ki az áruházláncra – közölte a GVH az MTI-vel pénteken. A GVH megállapította, hogy az Auchan megsértette az ellenőrizhetőség, illetve a tárgyilagos összehasonlítás követelményét a 2012 júniusától 2014 júniusáig az egyes Auchan áruházakban kihelyezett különböző árelőnyöket megjelenítő ár-összehasonlító reklámtábláival. Az összehasonlított két termékkosár egyebek között eltérő darabszámú terméket tartalmazott, az összehasonlított termékek nem voltak igazolhatóan azonosak, a kosárban az egyik termék akciós, míg a másik alapáras volt – írták.
A GVH szerint az Auchan nem dolgozta ki sem az ár-összehasonlításra vonatkozó stratégiáját, sem az ellenőrzési vagy igazolási mechanizmusokat az áruházakban kihelyezett ár-összehasonlító reklámok közzétételekor, valamint nem tartotta be a saját maga által a későbbiekben felállított rendszert sem a kihelyezett tábláival, így sérült a szakmai gondosság követelménye.
Az áruházlánc megsértette a tárgyilagos összehasonlítás követelményét a 2013 novemberétől 2014 júliusáig közzétett ár-, illetve árszínvonal-összehasonlítást tartalmazó televíziós és rádiós reklámjaiban is, mert a fogyasztók nem kaptak objektív képet az árszínvonalak különbségéről – „a termékkosár a felmért Tescokban X százalékkal, az Intersparokban Y százalékkal került többe, mint az Auchanban” üzenetekkel – az összehasonlításokat megalapozó felmérések aggályos módszertana miatt.
A GVH a bírság kiszabásakor az összehasonlító bevásárlókosár megjelenítése, valamint a tévé- és rádióreklámok költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott és az intenzív kommunikáció széles fogyasztói kört ért el. Enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy az Auchan feltárta a hiányosságok egy részét nyilatkozataiban, egyes nyilatkozatai hátrányára szóltak, és igyekezett javítani a hibákon a vizsgált időszakban kialakított belső rendszerével – írták.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Ilyen egy jó szakmunkás
A szakmunkás egy adott szakma képviselője, aki képesítéssel és képzettséggel rendelkezik az adott területen. Gyakran fizikai munkát végez, amely során…

További cikkek

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp