A turisztikai attrakciók összefogása és közös marketingje valósul meg Miskolcon és térségében.
A változó kulturális térben elengedhetetlen, hogy Miskolc kulturális értékei révén még hangsúlyosabban kapcsolódjon be a hazai és nemzetközi kulturális turizmusba. Feladatként többek közt ezt fogalmazta meg a közművelődési és múzeumi szervezetek együttműködéséből megalapított KultMIX – Miskolci Kulturális Klaszter. A társaság pályázati támogatásból a kulturális attrakciókhoz kapcsolódó szolgáltatások fejlesztését valósítja meg.
A klaszter fontosnak tartja, hogy Miskolc kulturális értékei szervesen beépüljenek a városlakók tudatába, amely segíti az itt élők városhoz való kötődését, identitásuk növelését. Szükséges az is, hogy Miskolc az eddiginél hangsúlyosabban kapcsolódjon be a hazai és nemzetközi kulturális turizmusba, hogy az itt fellelhető kulturális örökségi helyszínek és látnivalók a város és az ország határain túl is ismertebbek legyenek.
A Miskolc Holding által elnyert Európai Uniós pályázati támogatásból megvalósult egy több szakaszból álló országos óriásplakát és egy budapesti citylight imázs kampány. A pályázat segítségével hat hiteles makett készült el a legnépszerűbb látványosságokról, melyeket bármilyen turisztikai rendezvényen be lehet mutatni. Beszerzésre került továbbá egy egyedülálló, 20 négyzetméteres, fedett mobil színpad, melyhez komplett hang- és fényrendszer, kültéri projektor, 50 darab szék és saját áramforrás tartozik.
A KultMIX – összefogás a kulturális turisztikai attrakciókért Miskolcon és térségében című projekt összköltsége 46.537.364 Ft. A támogatás az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.