A szaktárca múlt év végi népszerűsítő kampányának eredményeként az élelmiszer ágazaton belül egyedül a halfogyasztás növekedett számottevően az idén, mintegy 20 százalékkal Magyarországon – közölte a vidékfejlesztési miniszter hétfőn az idei halmarketing-akció nyitórendezvényén, Tiszafüreden. Fazekas Sándor az esemény sajtótájékoztatóján kiemelte: a kezdeményezés folytatásának célja, hogy a tavaly óta közel 1 kilogrammal növekedett, jelenleg fejenként 5 kiló körüli éves halfogyasztás tovább bővüljön. Ezen belül is fontos volna, hogy a mainál nagyobb arányban és az esztendő egészében gyakrabban kerüljön hazai hal a magyar családok asztalára – tette hozzá.
Hangsúlyozta: az ágazat képes kiváló minőségű termékek előállítására, és az utóbbi időben bővült a választék, konyhakész áruból is egyre több jut el a boltok polcaira. A 2012-ben előállított 21 460 tonna étkezési hal mennyisége az idén várhatóan ugyancsak emelkedik, a becslések szerint mintegy 10-15 százalékkal – közölte a tárcavezető.
(MTI)