A Jobbik Magyarországért Mozgalom újabb programpontját és rendelettervezetét nyúlta le ma Tarlós István és a Fővárosi Közgyűlés Fidesz-frakciója. Mint ismeretes a Jobbik már több alkalommal kezdeményezte a budapesti közösségi közlekedés díjcsökkentését. A mai napon a Jobbik frakció terjesztette elő először, 30%-os tarifacsökkentésre vonatkozó javaslatát, amit a Fővárosi Közgyűlés egyetlen képviselője sem támogatott. A Jobbik teremtette kényszerhelyzetnek hála nyújtotta be a fideszes városvezetés és fogadta el a Közgyűlés a csekélyebb, csupán 10%-os ármérséklésre vonatkozó javaslatot. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy az ülést megelőzően Tarlós István ígéretek sokaságával kívánta rávenni a frakció tagjait javaslatunk visszavonására.
A fideszes árcsökkentést tovább hitelteleníti az a tény, hogy a tavaly ilyenkor, a 2013-as ártáblázat elfogadásakor még az átlagosan 10%-os emelés mellett érveltek. Németh Szilárd mai kortes beszéde nyomokban sem adott választ arra, hogy mi változott azóta és, hogy mi indokolja valójában azt. Meglátásunk szerint a Jobbik javaslata nyomán kialakult helyzet a valódi motivációja a BKV-s díjcsökkentésnek, így az a magyar emberek és a nemzeti radikális párt sikere.
A Jobbik álláspontja szerint ezzel a díjcsökkentéssel együtt is még mindig nagyon drágának számít a fővárosi közösségi közlekedés. Ezért további mérséklésre van szüksége, mivel a magas díjak egyszerre képeznek óriási terhet a magyar családok megélhetése, valamint a főváros gazdasági fejlődése számára is. Szilárd véleményünk, hogy továbbra is szükséges a BKV-jegyek áfacsökkentése, illetve a BKV járművek által felhasznált üzemanyag jövedéki adó alóli mentessége.
A Jobbik fővárosi frakciója