A projekt legfőbb célja, hogy a Hódolván Tháliának Alapítvány a Miskolci Nemzeti Színház szakembereinek közreműködésével hosszútávon kapcsolódjon be Miskolc szellemi életébe a város nevelési- és oktatási intézményein keresztül, és hogy a generációk közötti párbeszédet előremozdítva nyitott társadalmi diskurzusokban meghatározó szerepet vállaljon.
A projekt közvetlen célkitűzése, hogy az együttműködő 13 oktatási intézményben tanuló közel kétezer gyermek megszólításával egyfelől arra vállalkozzanak, hogy egy felnőtt munkaközösség életét, célkitűzéseit példaértékűen bemutassák, másfelől pedig, hogy a művészet eszközeivel segítséget adjanak a jövő nemzedékének a színházi világ megismerésében, a hagyományok megújításába, az útkeresésben, az egymást kölcsönösen feltételező egyéni és közösségi célok megvalósításában.
Fontos, hogy a program játékosan neveljen, valamint megismertesse és megszerettesse a klasszikus és kortárs színházművészetet és drámairodalmat Miskolc város gyermekközösségeivel, általános és középiskolás korú fiataljaival. Segíteni szeretnénk, hogy e korosztályok tagjai a szabadidős tevékenységben fejleszthessék képességeiket, gyarapíthassák ismereteiket és szeretnénk, ha a résztvevők a színházművészet különböző formáival való találkozásuk révén önálló gondolkodású, nyílt és bátor, ugyanakkor boldog és élethelyzetükhöz mérten felelősségteljes személyiségekké válnának.
A „Hódolván Tháliának Alapítvány színházpedagógiai programja TÁMOP – 3.2.13-12/1-2012-0039
10 középiskola, 2 általános iskola, 1 óvoda
3 féle tantermi színház
1 beavató színház
11 féle havi szakkör
8 féle heti szakkör
11 témanap
2 témahét (tábor)
2 diákszínjátszó verseny
1 színháztörténeti verseny
1890 diák
Az Alapítvány által elkészített színház- és drámapedagógiai szakmai koncepció programjaiban egy nyitott struktúrájú színház arculatát kívánja kialakítani, amely színház nemcsak a produkcióin, repertoárján keresztül vállal kulturális missziót a város kulturális életében, hanem szerepet vállal a művészeti nevelésben, a társadalmi és közösségi élet színterein is.
A színházi nevelési programsorozat tervezett haszna jól mérhető: az iskolai partnerintézmények tanulói foglalkozásaikon keresztül kibővíthetik ismereteiket, fejleszthetik képességeiket, és eközben színházat szerető és színházértő nézőkké válnak. Egy hosszútávú együttélésről van szó, amelyben a színház helye, mintegy újra kijelölődik és létezése úgy lesz különböző generációk szemében evidens, hogy színházi események, történetek, tradíciók képében a kultúra megtartó ereje is jól felismerhetővé válik.
A gyermekek színházi nevelése kiemelt fontosságú, de túlterhelt napi tevékenységük és a jellemző kulturális túlkínálat miatt hagyományos módon alig lehet a színházba vonzani ezt a célcsoportot. A színházi nevelés és drámapedagógiai programok koncentrált megvalósításával az a cél, hogy a bevont iskolák diákjai számára a tanórán kívüli szabadidős tevékenység megszokott része legyen a színházba járás.
A színháznak olyan darabokat kell műsorra tűznie, amelyek az iskolás korosztályokat célozzák. A színházi nevelés eszközeivel meg kell ismertetniük a diákokkal a művészet erejét hétköznapi élethelyzeteikben is, hogy aktív szereplőivé válhassanak családi és iskolai közösségük történéseinek. Fontos inspirációs bázist jelenthet a színházi alkotók számára a fiatal generációk gondolkodásmódjának megismerése. Amennyiben a fiatalok programsorozatunk alkalmain kellő inspirációt kapnak kérdéseik megfogalmazásához, akkor produktív és önreflexióra késztető jelenlétük új művészi utak feltárását, kipróbálását is elősegíthetik.