A miskolci fejlesztésre az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló, „Digitális tananyagfejlesztés a modern oktatási formák terjesztése érdekében Borsod-Abaúj-Zemplén megyében” címet viselő projektben elnyert támogatás ad lehetőséget. A 95 millió forintos fejlesztés legfontosabb célkitűzése az oktatás eredményességének és hatékonyságának javítása különböző elektronikus tanagyagok, online tartalmak segítségével. Napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő tudománya az informatika. Az újabb generációk digitális eszközökkel a kezükben nőnek fel, ami önmagában indokolhatja egyre szélesebb körű alkalmazásukat az oktatás terén is.
Az elmúlt években az iskolák legtöbbje megteremtette a korszerű oktatás informatikai hardver hátterét, így a számítógépes eszközök jelenléte, használata a tanításban már nem számít újdonságnak. A pedagógusoknak fontos szerep jut abban, hogy helyesen kerüljenek felhasználásra ezek az eszközök, és lehetőség szerint minél többször alkalmazzák őket. A módszertan lényege – melyet a megvalósuló fejlesztés is támogat – abban áll, hogy a tanárok közvetítik az oktatási anyagot, míg a diákok a multimédiás anyagokat, eszközt kreatívan használva sajátítják el az új információkat. A projekt során gazdálkodási ismeretek, szövegértés és informatikai ismeretek területén olyan új digitális oktatási anyagok kerülnek kifejlesztésre, melyek interdiszciplináris módon, kereszttantervi keretekben lesznek felhasználhatóak a közismereti tárgyakat tanító pedagógusok számára. A fejlesztés során kiemelt cél, hogy az anyagokat felhasználó tanárok közvetlen segítséget kapjanak a tanóráik megtartásában – felkészülésben, ismeretátadásban vagy ellenőrzésben. Az így létrehozott tartalmak kiemelt feladatként kezelik majd a közösségépítést és a szociális kompetenciák fejlesztését. A tananyagfejlesztést módszertani fejlesztés is kíséri. Az új tartalmak lektoráláson és akkreditáláson esnek át, a bevont iskolák tanárai, vezetői és a külső szakértők kommunikációját pedig a folyamatosan megrendezésre kerülő workshopok segítik. A keletkezett anyagok későbbi felhasználhatóságának és elterjesztésének megkönnyítése érdekében pedagógus továbbképzések is tervben vannak.
A projekt eredményeként a pedagógiai programokhoz illeszkedő, az igényeknek és szükségleteknek megfelelő digitális, interaktív oktatási tananyagok jönnek létre. Mindez pedig hozzájárul ahhoz, hogy a pedagógusok mind szélesebb körben alkalmazzák az iskolákban található informatikai infrastruktúrát.