A nemrég mejelent, Coco Chanelről szóló könyv trailere nyerte meg az Európa Könyvkiadó facebook oldalán a közönségszavazást. A videót Szurdi Judit, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem media design szakos hallgatója készítette. Tíz különböző könyvhöz készült rövidfilmet mutatott be az elmúlt két hét során az Európa Könyvkiadó a facebook oldalán, az oldal követői pedig ezek közül választhatták ki a nekik leginkább tetszőt. Az oldalra érkezett hozzászólások alapján volt, aki arra a filmre voksolt, amelyik meghozta a kedvét a könyvhöz, volt, aki mindegyik filmet egyformán értékesnek találta, ezért a mögöttük lévő kötet alapján választott. Akármi alapján döntöttek is a nézők, a kéthetes időszakban többször is megfordult a szavazás állása, és sok izgalmas pillanat után született meg a végeredmény.
Az első helyezettre, Szurdi Judit videójára, amely Hal Vaughan: Egy ágyban az ellenséggel című könyvéhez készült, a véleményezők csaknem egyharmada voksolt. Második helyen végzett Szécsi Noémi Nyughatatlanok című regényének trailere, Fazekas Fanni videója. A harmadik pedig Krolikowski Dárius munkája, a Jack Kerouac Úton. Az eredeti tekercs című kötetéhez készült trailer lett. A videók megtekinthetők az Európa Könyvkiadó youtube csatornáján.
Csáki László, a MOME oktatója így fogalmazott a feladattal kapcsolatban: „A trailernek dramaturgiailag átgondoltnak és előre tervezettnek kellett lenni, amiből a néző egyértelműen megismeri a könyv műfaját. Fontos szempont volt, hogy a tervezés időszakában a hallgatók prezentálják a kiadónak elképzeléseiket és visszajelzéseket kapjanak, amelyeket beépíthetnek a munkáikba. Így modelláltuk a megrendelő-alkotó (rendező) kapcsolatát, ezáltal a feladat túlmutat egy egyszerű egyetemi stúdium gyakorlaton.” Az Európa Könyvkiadó a kezdeményezést az elkészült videók és a közönségszavazás iránti érdeklődés alapján is sikerként könyvelte el. Terveik szerint máskor is sor kerül majd hasonló együttműködésre, amely során a hallgatók kipróbálhatják magukat.