2024. 11. 1. péntek

Marianna
1 EUR 408 HUF
1 GBP 487 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Kultúra » indul a „KEZEK”

indul a „KEZEK”

„KEZEK” – szellemi tőkével fognak össze a térség fejlesztéséért

Kezek szimbolizálják azt a tavasszal indult programot, amely Észak-Magyarország három felsőoktatási intézményének szellemi potenciáljára alapozva a régióban jellemző társadalmi és területi hátrányok csökkentését célozza az Európai Unió támogatásával. A kétéves program alprogramjainak tevékenységei a Felzárkóztatási Klaszter létrehozását szolgálják, amely oktatási, szociális és művelődési intézményeket, egyházakat, önkormányzatokat, gazdasági vállalkozásokat, és civil szervezeteket tömörít.

Az Észak-magyarországi régió felsőoktatási intézményeinek közös tenni akarását kifejező program az Európai Unió csaknem egymilliárd forintos támogatásával indult az idén tavasszal.

A KEZEK munkacímen futó program gazdája a Miskolci Egyetem, amely az egri Eszterházy Károly Főiskolával, valamint a gyöngyösi Károly Róbert Főiskolával lép szövetségre. Teszik ezt annak érdekében, hogy szolgáltató intézménycsoportként a regionális kapacitásfejlesztéshez igazodva regionális és térségi munkaerő-piaci igényeket elégítsenek ki egységes szolgáltatási portfóliójukkal.

Az Észak-Magyarországi felsőoktatási intézmények együttműködésére elnyert pályázat (munkacím: KEZEK) koncepciója, hogy olyan alprojekteket valósítsanak meg, amelyek a 3 FOI (Miskolci Egyetem, Eszterházy Károly Főiskola, Károly Róbert Főiskola) számára jól értelmezhető, az együttműködés erőforrásai, intézményfejlesztési céljai, illetve a régió szellemi, munkaerő-piaci szereplői számára kiemelt fontossággal bírnak. Az így értelmezett 10 alprojekt a következő:

  1. Társadalmi innovációk a felzárkóztatás szolgálatában: A térség hátrányos helyzete közismert, ami a FOI-ek belső és külső világát egyaránt érinti. Egy felzárkóztatási klaszter létrehozásával akarjuk a régión belüli szereplőket a problémák megoldására összefogni.
  2. Képzők képzése: A 3 FOI oktatóinak jelentős része nem rendelkezik pedagógiai, fogyatékkal élő hallgatók bánásmódjával, illetve az oktatás területét érintő jogi ismeretekkel. Tananyag-fejlesztési és képzési akciók segítségével kívánunk változtatni a helyzeten.
  3. Stratégiai monitor rendszer: A stratégiai és operatív tervezés, illetve a VIR és a központi adatbázisok integrálásával, egységes modell alapján teljesítjük a DPR, AVIR, stb. adatbázisok vezetői döntésekbe való bevonását.
  4. Infrastruktúra menedzsment rendszer: A diploma önköltségszámítás törvényi kötelezettségét az elektronikus órarend, az oktatási létesítmények gazdálkodását és a Neptun rendszerrel történő illesztését azonos modell szerint, de modulszerűen valósítjuk meg.
  5. Minőségirányítási rendszer fejlesztése: A 3 FOI benchmarking célzatú összehangolását és a felnőttképzés minőségirányítási modelljét, valamint a DPR rendszer továbbfejlesztését kívánjuk megoldani, szintén egységes alapelvek mentén.
  6. Karrierszolgáltatások fejlesztése: A szolgáltatások a 3 FOI esetében tartalmilag és mélységükben eltérőek, ennek egységesítése és a 3 FOI hallgató kapcsolatainak erősítése a cél.
  7. Közös tananyagfejlesztés: A Humán Teljesítménytámogató Technológiai Rendszer (HPT, H3T) segítségével mindhárom intézmény közös képzéseit érintő elektronikus blended típusú tananyagok fejlesztése, amelyek egy repozitóriumon keresztül elérhetőek.
  8. Nemzetközi kapcsolatok fejlesztése: A régió humán veszteségeit a nemzetközi kapcsolatok fejlesztésével kívánjuk pótolni. A közös marketing stratégia a meglévő potenciálok kiszélesítését, marketing akcióit foglalja össze egy lobby szövetség alapjait lerakva.
  9. Szakmai gyakorlat, duális képzés BSc szinten való megvalósítása: A gyakorlat orientált képzés érdekében a gyakornoki rendszer, a gyakorlati képzési helyek hálózati megoldásait kívánjuk konkrétan megoldani.
  10. É-Mo.-i élettudományi regionális tudásklaszter és közös képzés: A régió élettudományi kutatási hátterét a 3 FOI bázisára építve fogjuk össze. A klaszter az élettudományi kutatási portfóliója alapján válik a kutatási potenciális gyűjtő és finanszírozó helyére. A 3 FOI közösen egy BSc, MSc szintű biomérnök, biotechnikus képzés akkreditációs előkészítését végzi el.

Vagyis a 10 alprojekt 3 csoportba sorolható:

  • a régió hátrányos helyzetének és az intézmények számára is egyre súlyosbodó állapotot kezelő foglalkozás
  • intézmények irányítási rendszerének fejlesztése azonos modellekre építve
  • oktatók, kutatók, hallgatók képzése, tananyagok, duális képzési és hallgatói szolgáltatási megoldások fejlesztése.

A program a „KEZEK – Észak-Magyarország felsőoktatási intézményeinek együttműködése” című, TÁMOP-4.1.1.C-12/1/KONV projekt támogatásával valósul meg.

Projekt adatai:
Kedvezményezett: Miskolci Egyetem, Eszterházy Károly Főiskola, Károly Róbert Főiskola
Megítélt támogatás: 900 000 000Ft
Támogatás mértéke: 100%
Időtartam: 24 hónap (2013.04.15 – 2015.04.14)
Projektmenedzser: Prof. Dr. Szintay István

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Mindenhol szükség van tanárokra!
Kétség nem fér ahhoz, hogy az oktatás és vele együtt a tanárok helyzete és megítélése volt már jobb is az elmúlt évtizedekben, viszont ez nem jelenti …

További cikkek

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp