Már az új villamosok miskolci pályán való közlekedésének részeként 2013. június 26-án, szerdán éjszaka a Selyemrét mintamegállóban leszerelésre kerül a fagerenda, melynek következtében csütörtöktől megnő a megállóhely és a villamosok közötti (ún.: átlépési) távolság. Ezért kérjük utasainkat, hogy fokozottan figyeljenek a járművekről történő le- és felszálláskor, mivel a megszokottól nagyobbat kell lépni.
A Zöld Nyíl Villamos Projekt során új megállóhelyi peronok kerültek kiépítésre, melyek úgy lettek kialakítva, hogy alkalmasak legyenek az új, szélesebb járművek fogadására. Azonban az új járművek érkezéséig a megállóhelyeket alkalmassá kellett tenni a jelenlegi járművekhez (Bécsi, Tátra), így az új peronok szélére egy fagerenda került felszerelésre.
Az első új, Skoda 26THU3 típusú jármű érkezésével egyidőben a fagerendákat is el kell távolítani, hogy az új villamos közlekedni tudjon, elférjen a megállóhelyeken. Ennek következtében a meglévő Tatra és az SGP, azaz Bécsi járművek és a peron közötti távolság megnő.
Az első új villamos miskolci tesztelésének megkezdésével az összes Tiszai pályaudvar-Vasgyár vonalon található megállóhelyen eltávolításra kerülnek a fagerendák június 29-től július 3-ig. Mindez annak érdekében történik, hogy elférjen az új jármű, amely szélesebb, mint a most közlekedők. Ezért kérjük utasainkat, hogy a megállóhelyeken fokozottan figyeljenek le- és felszállásnál.
Az Újgyőri piactól Felső-Majláthig nincsenek gerendák, így ezen a szakaszon nem lesz változás.
Az új villamosok forgalomba állításával fokozottan csökken, majd megszűnik a Miskolcon közlekedő bécsi járművek száma, melynek következtében az átlépési távolság ismét a megszokott lesz. Az új, alacsonypadlós Skoda villamosokra kényelmesen, lépcsőzés nélkül fel lehet majd fel-, illetve leszállni.
A megállóhelyeken (először csak a tesztmegállóban a Selyemréten) és az SGP járműveken sárga figyelemfelhívó festékkel jelezzük a megváltozott le- és felszállási körülményeket. Kérjük, fokozottan figyeljenek a járművekre való le- és felszállásnál, amennyiben a fotón szereplő felfestést látnak a peronon.
Mi az átlépési távolság?
Az átlépési távolság a villamos és a megálló közötti távolság. Már a villamospálya építés során ismert volt, hogy az új villamosok szélesebbek lesznek, mint a jelenlegi Tátra és Bécsi villamosok, ezért az új peronok az új villamosoknak megfelelően lettek kialakítva. Miskolc harmincegy új villamost rendelt meg, melyek mind egyterűek, teljes hosszában átjárhatók, légkondicionáltak és száz százalékban alacsonypadlósak.
A jelenlegi járműveink és az új peronok átlépési távolság szempontjából tehát így nem illeszkednek egymáshoz.
Tájékoztatásul néhány adat az átlépési távolságról abban az esetben, ha leszedésre kerülnek a deszkák:
• Miskolcon jelenleg a sárga Tátra villamosoké 13 cm, a piros SGP villamosoké 25 cm.
• Az új miskolci villamosoké 4,5 cm lesz.
Ezzel együtt, Magyarországon az átlagos lépési távolság 35 cm, tehát sem a Tátra villamosok, sem a SGP villamosok esetében nem haladja meg az átlagos lépési távolságot az a rész, amely a villamos lépcsője és a megálló között keletkezik, amit átlépési távolságnak nevez a szakma.