Danny Boyle új thrillerét a ravasz forgatókönyve teszi különlegessé. A Transz kivételesen csavaros, mégis nagyon logikus története mellett persze sok nézőt fog a mozikba vonzani Rosario Dawson merész szépsége és Vincent Cassel meg James McAvoy hátborzongató vetélkedése is – ám a forgatókönyvírók különleges ötletei akár az Oscar-jelölésig is juttathatják a filmet.
Pedig még csak el sem rugaszkodtak nagyon a valóságtól. Az izgalmak egy árverésen kezdődnek, ahol 27,5 millió fontért veszi meg valaki Goya híres festményét, a Boszorkányok a levegőbent – hogy azután az elegáns terembe betörő banda elrabolja a képet. A nagyobb hitelesség kedvéért az aukciót a filmen a Sotheby’s második embere, Lord Mark Poltimore alakítja, akinek segítségével a jövő héten kalapács alá kerül a művészettörténet egy izgalmas dokumentuma: Goya saját kezűleg írt nyugtája arról, amikor 1798-ban eladta pártfogóinak a Boszorkányok a levegőbent és vele öt másik „boszorkányos” olajfestményét.
– Akkora izgalmakat nem várunk az eseménytől, mint ami a filmben van – nyilatkozta Lord Poltimore –, de a gyűjtők boldogan megadnak majd 25 – 30 ezer fontot ezért az érdekességért. És biztosak vagyunk benne: azok, akik látták a Transz-t, könnyebben fizetnek majd érte. De előre szólok: a Sothesby’snél egészen másfajta biztonsági berendezések vannak, mint ami a filmben látható.