Az APEH új telefonos ügyintéző szolgáltatása
Az APEH stratégiai célkitűzései között szerepelnek az adókötelezettségek teljesítését támogató, egyben az adminisztrációs terheket csökkentő és az adózók számára kényelmesebb ügyfélkapcsolati megoldások bevezetése. Ennek szellemében az Állami Adóhatóság a már több éve működő általános telefonos tájékoztató rendszere mellé egy új, a telefonon keresztül történő ügyintézést és konkrét ügyekben a tájékoztatás lehetőségét biztosító szolgáltatást vezetett be.
Az új telefonos szolgáltatás érdemi többlete az, hogy az adózók olyan ügyeket is intézhetnek telefonon keresztül, illetve olyan kérdésekre kaphatnak választ, melyekhez a személyes azonosításuk szükséges, de személyes jelenlétük nem.
Az új rendszerben az alábbi ügyek telefonos intézésének lehetőségét biztosítja az APEH:
• Adóalany-nyilvántartással, adózói törzsadatokkal és ezek változásával kapcsolatos ügyintézés és tájékoztatás,
• Folyószámlával, folyószámla kivonattal kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közötti átvezetés kezdeményezése,
• Bevallási adatokkal, hibás bevallással kapcsolatos tájékoztatás, papíralapú bevallás javítása az ügyfél személyes jelenlétét nem igénylő hiba esetén,
• Meggyőződés közösségi adószámok érvényességéről,
• Meggyőződés az ellenőrzést végzők személyazonosságáról és megbízásuk érvényességéről.
Az új szolgáltató rendszerhez történő csatlakozás feltétele az egyedi azonosító kód megképzése, melyet az APEH Regionális Igazgatóságai végeznek el a 09UK30 számú nyomtatványon benyújtott adózói igények alapján. A nyomtatvány elérhető az APEH honlapján (www.apeh.hu) és benyújtható akár papíralapon akár elektronikus úton. A megképzett ügyfél azonosító számot az adózók egy speciálisan erre kialakított borítékban postai úton kapják meg. Célszerű az azonosító kódot megigényelni, mert annak rendelkezésre állása esetén – a fent említett kategóriákban – a későbbiekben keletkező adóügyek azonnali intézésére nyílik lehetőség.
Az APEH telefonos ügyintézési rendszere belföldről helyi tarifával hívható a 06-40/20-21-22 telefonszámon, de külföldön tartózkodva is elérhető a 36-1/441-96-00 telefonszámon.
A telefonos ügyintéző szolgáltatás munkanapokon, munkaidőben azaz:
Hétfőtől-Csütörtökig: 8.30-16 óráig
Pénteken: 8.30-13.30-ig áll rendelkezésre.
A lefolytatott telefonbeszélgetést ügyfeleink, munkaidőn kívül 30 napig visszahallgathatják. Az új szolgáltatásról további információk a www.apeh.hu honlapon, a 09UK30 számú nyomtatvány kitöltési útmutatójában, továbbá az APEH ügyfélszolgálatain érhető el.
Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága