2024. 05. 12. vasárnap

Pongrác
1 EUR 388 HUF
1 GBP 451 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Közélet
  • »
  • Nyílt levél Tállai Andrásnak – Miért mondott le a mezőkövesdi reptérről? Miért mondott le Dél-Borsod fejlődéséről?

Nyílt levél Tállai Andrásnak – Miért mondott le a mezőkövesdi reptérről? Miért mondott le Dél-Borsod fejlődéséről?

Tisztelt Államtitkár úr!

Sajnálattal követjük a híreket, amelyek a mezőkövesdi volt katonai repülőtér eladásáról szólnak. Érthetetlen számunkra, hogy annak ellenére, hogy ön már több évtizede a reptérrel és az abban rejlő fejlesztési lehetőségekkel kampányol, most úgy tűnik mégis lemond róla. Most mégis veszni hagyja az elmúlt 2 évtizedben erre fordított munkát, pénzt, energiát?
Ön már egy 2003. decemberi parlamenti felszólalásában is arról beszélt, hogy mennyire fontos lenne a mezőkövesdi repülőtér hasznosítása: „A mezőkövesdi az ország legjobb adottságával rendelkező repülőtere, autópálya mellett, országos vasúthálózat mellett, és földrajzilag is, fizikailag is megfelelő helyen van. Ez nemcsak a város, hanem az egész régió, egész Észak-Magyarország érdeke, hogy ott egy repülőteret át tudjunk adni, ami jelentős lökést adna az észak-magyarországi gazdaságfejlesztésnek, amely igen-igen le van maradva az ország többi régiójától.”  
2005 -ben a mezőkövesdi önkormányzat 20 millió forintért elkészíttetett egy tanulmányt, mely a repülőtér fejlesztési lehetőségeit veszi számba, illetve alátámasztja a terület egyedülálló infrastrukturális és logisztikai adottságait. Ennek is köszönhetően 2007. szeptember 24-én Veres János pénzügyminiszter döntése alapján Mezőkövesd és Mezőkeresztes települések megkaphatták az államtól a terület vagyonkezelői jogát.

Majd felcsillant a remény: „2008. április 30-a egy történelmi dátum Mezőkövesd, illetve egész Észak-Magyarország jövője szempontjából. Ezen a napon a mezőkövesdi városvezetés sok éven át tartó tervező, jövő építő munkájának gyümölcseként új szakasz kezdődik a Mezőkövesd és Mezőkeresztes határában lévő 600 hektáron elterülő volt szovjet katonai repülőtér történetében” – olvashattuk a város közleményében, mikor az ír Fieldstone Kft.-vel kötöttek szerződést.

Azóta sok év eltelt, sokszor hallottuk ugyanazokat az ígéreteket, amelyek a repteret, mint Dél-Borsod kitörési pontját említették. Az elmúlt években több száz millió forintot költöttek a bekötőút és a környező ipari parkok fejlesztésére, és most, mikor elkezdődhetne valamilyen szintű fejlődés, veszni hagyná? Akkor, mikor már sportrepülősök és autóversenyzők is rendszeresen használják, nem látnak benne fantáziát?

Ön az elmúlt években sokszor dicsekedett a lobbierejével, hangoztatva, hogy milyen forrásokat tudott a központi költségvetésből átcsoportosítani egy-egy beruházásra. Most miért nem hallhatjuk a már-már megszokott mondatait, hogy „intézett” 2,1 milliárd forintot a központi költségvetésből azért, hogy a repülőtér ne egy baloldalhoz köthető milliárdos, Leisztinger Tamás tulajdona, hanem a dél-borsodi emberek fejlődésének biztosítéka legyen? Miért nem jár közben a kormánynál, hogy ha Ferihegy esetében 750 milliárd közpénzt sem sajnál arra, hogy a BlackRock érdekeltségébe tartozó multicég kezébe adja a repteret, akkor ennek az összegnek 350-ed részével járuljon hozzá ahhoz, hogy a húsz évnyi ígéret és elköltött pénz ne a baloldal Mészáros Lőrincét, hanem Mezőkövesd és Dél-Borsod gyarapodását szolgálja?
A Magyar Államnak már csak pár napja van, hogy éljen az elővásárlási jogával, bízunk benne, hogy élnek is ezzel, és helyes döntéssel nem az elkótyavetyélést, hanem a térség jövőjének egyik pillérének megerősítését választják.
Szajlai János, a Mi Hazánk Mozgalom választókerületi elnöke

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

125912
Kepes András a kétezres évek elején volt a lokálpatrióta „Vendégségben Miskolcon” programban a város vendége. Most, május 11-én azonban újra itt lesz …