2024. 03. 29. péntek

Auguszta
1 EUR 395 HUF
1 GBP 462 HUF

Mire várnak még a 3-as metró felújításával? Leállásra vagy tragédiára?

Hosszú ideje húzódik az M3 metróvonal felújítása, annak ellenére, hogy évek óta folyamatosan hallunk a vonal kritikus állapotáról, és 2010-től a mai napig azonos politikai színezetű a főváros és az ország vezetése.
Az idei év első félévében még novemberi kezdést ígértek, amely az év közepén jövő február-márciusra módosult, a legújabb közlés pedig már 2017. júniusáról szól.

Az alkalmanként jelentkező kényszerleállások, a biztonságosabb működésre való hivatkozással lecsökkentett sebesség, az elfüstölő metrószerelvények napi több mint félmillió utas mindennapjait keserítik meg.

Azok, akik a metrófelújítást hátráltatták, két veszélyhelyzet lehetőségét teremtették meg. Az egyik lehetséges veszély, ha a metrót teljes egészében le kell állítani. Ennek beláthatatlan következményei lennének, kaotikus helyzet alakulna ki Budapest közeledésében. Ez azonban még a kisebbik rossz, hiszen a másik veszély egy esetleges tömegszerencsétlenség bekövetkezése.

A kialakult helyzet elfogadhatatlan, a jelenlegi állapotokért pedig valakiknek a felelőssége több vonatkozásban is fennáll. A Jobbik határozottan követeli a felelősök megnevezését, felelősségre vonását és a 3-as metró mielőbbi felújítását. Ebből a célból vizsgálóbizottság felállítását kezdeményeztük.

A Jobbik már szeptemberben aláírásokat gyűjtött annak érdekében, hogy a kormány haladéktalanul teremtse meg a teljes körű metrófelújítás pénzügyi fedezetét. Az íveinket több mint tízezren írták alá, követelve a biztonságos, korszerű és XXI. századi utazás lehetőségének biztosítását a 3-as metró vonalán.

Tokody Marcell Gergely, a Jobbik fővárosi képviselője

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek