2024. 05. 6. hétfő

Frida, Ivett
1 EUR 389 HUF
1 GBP 455 HUF

Kriza Ákosék miatt van káosz a téren

Az MSZP szerint azért dugult be a miskolci Újgyőri főtér, mert a fideszes városvezetés megváltoztatta a terveket.

A fideszes városvezetés tehet arról a káoszról, ami most a Diósgyőri városrész és a belváros között közlekedőket fogadja az Újgyőri főtéren: dr. Kriza Ákosék voltak ugyanis azok, akik jóváhagyták a tér átalakításának terveit, s szintén ők voltak, akik nem kezdték meg időben a buszpályaudvaron keresztülhaladó út megépítését. A helyzetet azzal is súlyosbították, hogy nem fejezték be, s nem adták át a forgalomnak a déli tehermentesítő út új szakaszát. Mindezt dr. Simon Gábor, az MSZP miskolci önkormányzati frakciójának vezetője (alsó képünkön jobbra) és dr. Tompa Sándor szocialista önkormányzati képviselő (balra) jelentette ki szerdán, Miskolcon, az Újgyőri főtéren.



A gond az, hogy a teret a villamospálya felújításakor átépítették, s most a csúcsforgalom idején mind Diósgyőr irányából, mind a belváros irányából bedugul tér. A belváros felől ugyanis most már csak egy sávon lehet a téren keresztülhajtani, ráadásul új közlekedési lámpákat is üzembe helyeztek, amelyek szintén lassítják a forgalmat. Az autósok szentségelnek, követelik, hogy a városvezetés tegyen valamit. Az ügyben éppen ezért kedden délután a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. Projekt Igazgatósága az alábbi közleményt adta ki: „október végére megtörténik az Újgyőri főtér körforgalmának átalakítása, ugyanis bebizonyosodott, hogy egy kihajtó sáv nem elegendő Diósgyőr irányába. Az átalakítás során várható munkálatok:

• Egy felsővezetéktartó oszlopot áthelyezése

• Ívkorrekció a Maros utca sarkán

• Sávbővítés a közútkezelő által engedélyezett módon. A Diósgyőr irányú kijárati sáv jobb és bal oldalán a zöld területből és a járdafelületből vesznek el a sávbővítés terhére.

A fenti munkálatok elvégzése után – október 30-tól – megteremtődik a két sávon való kihajtás a körforgalomból Diósgyőr irányába”.

A szocialista politikusok ugyanakkor meglehetősen szkeptikusak a tervezett két hetes munkát illetően, s azt is rossz néven veszik, hogy a fideszes városvezetés – legalábbis egy-két korábbi megjegyzés szerint – az előző, szocialista városvezetést hibáztatja a kialakult káoszért, holott ennek éppen az ellenkezője igaz.
Tompa Sándor elmondta: az MVK Zrt. Projekt Igazgatósága (melyben helyet foglalnak a városháza képviselői is) az önkormányzati választások után, 2010. november 25-én tárgyalta először az Újgyőri főtérre vonatkozó kivitelezési terveket. Akkor nem döntöttek az előterjesztett hatféle elképzelés közül, csupán két tárgyalási fordulóval később, 2011. február 1-jén. A Projekt Igazgatóság a jelenlegi megoldást választotta, annak ellenére, hogy a szocialisták által elkészített és az Európai Unió által jóváhagyott pályázatban a kétszer kétsávos út szerepel. Módosították hát a már elfogadott pályázatot, ennek lett az eredménye a mostani káosz.

Dr. Simon Gábor idézett egy interjúból, melyet dr. Kriza Ákos polgármester még tavaly novemberben adott a Magyar Demokrata című lapnak: „teljesen új koncepciót dolgozunk ki, a közúthálózat és a tömegközlekedés tekintetében is változások várhatók, mert a jelenlegi helyzet tarthatatlan. Az elmúlt évek fejlesztései nem vezettek eredményre, minél több új utat, csomópontot adtak át, minél több szalagot vágtak át, annál nagyobb lett a káosz”. A szocialista képviselő ennek kapcsán emlékeztetett: a jelenlegi városvezetés az interjú készítése óta eddig egyetlenegy csomópontot adott át, az Újgyőri főtérit, az eredmény önmagáért beszél. „Dr. Kriza Ákos azzal kezdte a ténykedését, hogy megpróbálta leállítani a 38 milliárdos villamosfejlesztési projektet. Szerencsére ez nem sikerült neki. Viszont nem is úgy folytatta a beruházást, ahogyan azt kellett volna. Először például a főtér buszpályaudvarán keresztülhaladó utat kellett volna megépíteni, s csak utána hozzákezdeni a főtér átépítéséhez. Nem ez történt: húsvét környékén három hétre lezárták a teret, de ebből a három hétből több hónap lett. A buszpályaudvaron áthaladó út mind a mai napig nem készült el, ezért ma nemcsak azok kerülnek dugóba, akik Diósgyőr felé autóznak, hanem azok is, akik a belváros irányába szeretnének eljutni” – mondta a képviselő.

A két szocialista képviselő hangsúlyozta: támogatják a tér átépítését, az ugyanis a jelenlegi állapotában használhatatlan. Azt viszont nem tudták megmondani, hogy mindezt ki fogja finanszírozni. Az biztos – hangsúlyozta dr. Simon Gábor –, hogy a kivitelező nyilván azt készítette el, amivel megbízták, tehát a jelenlegi helyzetért nem ők a felelősök. Szerinte azoknak kellene állniuk az átépítés miatti pluszköltségeket, akik meghozták ezt a döntést. Ilyesmire viszont még nem nagyon volt példa…-írja az eszakonline.hu.

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatosan fejleszti digitális szolgáltatásait az egyszerűbb és kényelmesebb adózásért. A különböző online felüle…

További cikkek