A pedagógiai szakszolgálatok átszervezése is teljes káoszba torkollott. Számos bölcsődében, óvodában és iskolában szeptember 1-től megszűnt a sajátos nevelési igényű gyerekek fejlesztése. A kormány nem segíti a szülőket, hogy meg tudják fizetni a gyermekük fejlődéséhez szükséges gyógypedagógiai szolgáltatásokat, noha ezek gyakran többe kerülnek, mint a havi családi pótlék összege. A súlyosan sérült gyerekektől több esetben is elvették a házhoz kijáró fejlesztő pedagógust, és magukra hagyták őket.
A középiskolákban megszűnt az iskolapszichológiai szolgálat, viszont megjelentek az iskolarendőrök. Az oktatási kormányzat korlátolt pedagógiai szemléletét, rosszindulatú társadalomfelfogását jelzi, hogy azt hiszi, erőszakkal, kriminalizálással képes úrrá lenni az iskolákban jelentkező társadalmi problémákon.
A DK értelmetlennek és károsnak tartja a jelenlegi gyakorlatot. Azt valljuk, hogy a fogyatékos gyerekek fejlesztése az egyik alapvető célja kell, hogy legyen az oktatási rendszernek, és ehhez minden eszközt biztosítani kell. Az iskolai erőszak, a kábítószerfüggőség pedig olyan társadalmi problémák, amelyeket rendészeti eszközökkel nem lehet megoldani. Ezért több iskolapszichológust, gyógypedagógust, szociális munkást és gondozót kell munkába állítani, az iskolarendőrökre pedig semmi szükség.
Niedermüller Péter
a DK alelnöke