2021. 07. 30. péntek

Judit, Xénia
1 EUR 358 HUF
1 GBP 421 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Sport
  • »
  • Tim Gábor a sírból hozta vissza a hétvégéjét

Tim Gábor a sírból hozta vissza a hétvégéjét

A regnáló FIA Swift Cup Europe bajnok Tim Gábor 16 pontos előnnyel várta a bajnokság harmadik hétvégéjét, melyet az osztrák Salzburgringen rendeztek az elmúlt hétvégén. Már az első versenyen nagy hátrányba került egy baleset miatt, de végül sikerült szépítenie, sőt a záró harmadik versenyt meg is nyerte.

Az osztrák pálya már sok sikert hozott Timnek, több futamgyőzelem fűződik a nevéhez. Ugyan maga a pálya nem túl komplikált, de egy régi vágású aszfaltcsík, rendkívül kevés bukótérrel és nagy sebességű, veszélyes kanyarokkal. A pálya jelentős része padológázzal teljesíthető, így a szélárnyék fontos szerepet játszott. Ugyan Timnek nincs több fős csapata, mégis sikerült jó időmérést teljesíteni és megszerezte a második helyet az időmérésen.

“Ezen a hétvégén már 21 új, 1.4 turbós autó állt rajthoz és azt kell mondjam, hogy legalább tíz pilóta bármikor képes itt akár az első helyért, győzelemért küzdeni. Főleg egy ilyen egyszerűbb pályán. Az időmérésen sikerült elsőre egy jó kört futnom, ugyan még egyszer visszamentem a pályára, egyből éreztem, nem lesz ebben már több, így nem is erőltettem tovább. Második hely tökéletes.” – elemezte az időmérő edzést Tim.

A kvalifikációt Dominik Haselsteiner nyerte, akivel Tim 2020-ban végig küzdött a bajnoki címért. Az időmérő olyannyira szoros volt, hogy az első tizenegy pilóta 0,9 másodpercen belül volt.

Az első versenyen Tim a második helyről rajtolt, egy körrel később megelőzték és harmadik volt, amikor belementek az egyik visszafordítóban. Az autó jelentősen lelassult és sorra előzték meg. A harmadik helyről egészen a 16. helyig csúszott vissza.

“Molnár Bendegúz megelőzött a második kör végén, de nem is védekeztem igazán, hisz ezen a pályán ide-oda előzgethetjük egymást a szélárnyék miatt. Az utána következő visszafordítóban Bucsi Attila belém jött, pont rosszul találta el a jobb első kerekemet, ami ki volt tekerve a kanyarodás miatt. Azonnal elment a futómű olyan mértékben, hogy már csak célba érésért küzdhettem. Három-négy másodperccel lassultam le és a gumik totálisan elkoptak. Ha még egy kör van, akkor szinte biztos, hogy defekt miatt kiesek.” – nyilatkozta Tim az első futam után.

Az ütközést vizsgálták a futam után, de végül nem büntették a fiatal M1RA-s pilótát.

“Szerintem nem volt szabályos előzés, mert középre helyezkedtem és Attila 10-15 méterrel jött mögöttem, nem volt mellettem. Nem tudom, hogy akart megállni a kanyarban, de bevetődött mellém és nekem jött. Lényegében rajtam fékezett és fordult el. Azonban nem találtak szabálytalannak. Így ezt itt le is zártuk, azzal foglalkoztunk, hogy találjunk alkatrészeket a kocsihoz, mert szinte minden elcsavarodott, görbült és tört. Lényeg, hogy a második versenyre jó legyen a kocsi és a 16. helyről a top8-ba feljöjjünk.” – latolgatta a taktikát Tim.

A hatszoros bajnok pilóta hozta is a tervet, a második futamon hetedik lett, majd Molnár kizárása után a hatodik helyet örökölte meg. Ezzel az utolsó futamra a fordított rajtrács miatt (első 8 fordul) a harmadik rajtkockát szerezte meg.

“Hülyén hangzik, de a hetedik hely és az első sor jobb lett volna. Minden körben próbáltam legalább egy ellenfelet elkapni, de már a tavalyi előzgetéseimből tudták, hol szoktam támadni, így alternatív megoldásokat kellett alkalmazni. Lényegében minden kanyarban támadtam, ahol csak lehetett. A végén a safety car nekem kapóra jött, kicsit összébb jött a mezőny, ezzel újabb helyeket csíptem el.” – elemezte a második versenyt Tim.

A harmadik és egyben utolsó versenyre Tim a harmadik helyről várta a rajtot. A futamot egyszer megszakították piros zászlóval, az első körben történt baleset miatt. Az új rajt után a verseny második felében tudta átvenni a vezetést. A győzelemért egy öt fős boly alakult ki, de végül nem találtak fogást Timen, aki megnyerte a futamot.

“Az új rajt után a második kör végén sikerült feljönni Báldi mögé a második helyre. Sokáig kellett fárasztani, mire sikerült megelőznöm, közben meg hátra is figyeltem, mert a sarkamban voltak többen is. A célig hajtottak, öten voltunk egy bolyban, próbáltam mindig kicsit meglógni a hosszú egyenesre, ami úgy ahogy sikerült. Az utolsó körig védekeznem kellett, de végül sikerült behúzni a győzelmet, egy kemény, de fair küzdelemben.” – mesélt győzelmét Tim.

Míg Tim Gábor szorgalmasan gyűjtögette a pontokat a bajnokságban még egy ilyen nehéz hétvégén is, többen nulláztak, kiestek, vagy kevés pontot szereztek. Ennek is köszönhető, hogy Tim a bajnokságban növelte előnyét, már 25 ponttal lépett el a bajnoki tabellán.

A bajnokság július elején folytatódik a lengyelországi Poznan pályán.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Share on facebook
Facebook

Kapcsolódó cikkek

Lángi Attila – Schmidt Ádám, BMW E86 Z4 M  Nehézkesen indult, de végül problémamentesen fejeződött be a Székesfehérvár-Veszprém Rally Lángi Attila …

További cikkek

Libamájkrém leves hozzávalók: 15 dkg libamáj, tejszín, 2 cikk fokhagyma, étkezési keményítő, pattogatott kukorica, őrölt fehér bors…

Hírek, kék hírek, zöld hírek, gazdaság, sport, életmód, medicina, ezo és még sok minden más…

Menü

Archívum