2024. 04. 26. péntek

Ervin
1 EUR 392 HUF
1 GBP 458 HUF

Hogy közlekedhetünk az M3 metró középső szakaszának felújítása idején

A Lehel tér és a Nagyvárad tér közötti szakasz lezárása idején az M3-as metró hétköznap és hétvégén is Újpest-központ felől a Lehel térig, Kőbánya-Kispest felől pedig a Nagyvárad térig jár. A kimaradó szakaszon metrópótló busz közlekedik majd, a megszokott módon a közúti kapacitások teljes kihasználásával, a csúcsidőben 45 másodpercenként indulva. A Lehel tér és a Nyugati pályaudvar között emellett a metrópótló busz közlekedését sűríti hétköznapokon a legforgalmasabb időszakban az M14-es jelzésű busz, amely elsősorban a 14-es villamossal érkező utasok belvárosba történő eljutását segítve a Lehel téren a villamosvégállomás melletti buszmegállóból indul. A pótlóbuszok gyorsabb haladását, előnyben részesítését a teljes vonalon forgalomtechnikai módosítások – például buszsáv – segítik majd, továbbá egyes végállomásokon és fontosabb csomópontokban esetleges torlódások vagy járatsűrítési igények esetén forgalomba állítható tartalékbuszok is várakoznak majd.

 

 

A pótlóbusz alternatívái: bővülő kötöttpályás eljutási lehetőségek

 

–        A belvárosba, belvárosban utazóknak számos alternatíva áll rendelkezésére: érdemes megfontolni a kedvező átszállási lehetőségeket kínáló M1, M2 vagy M4 metró, a forgalmas csomópontokat összekapcsoló 4-6-os villamos, a megszokottnál sűrűbben induló 2-es, vagy a Kiskörutat feltáró 47-es és 49-es villamos használatát.

–        A metróval a Nagyvárad térre érkezők nemcsak a pótlóbuszokkal, hanem új közlekedési kapcsolatként a 2M jelzésű új villamosjárattal is közvetlenül elérhetik a belvárost. Az új 2M villamosjárat a Keleti pályaudvartól indulva a 24-es villamos vonalán eléri a Nagyvárad teret, majd kihasználva a Haller utca és Soroksári út csomópontjában kiépült új villamosvágányt, a Haller utcáról a Soroksári útra fordulva a 2-es villamos útvonalán a pesti rakparton keresztül a Jászai Mari térig közlekedik, kiszolgálva a belváros számos forgalmas csomópontját.

–        Az eljutási lehetőségeket bővíti több, trolivonalat érintő fejlesztés már november 2-ától, hétfőtől:

o   a 72-es trolibusz 72M jelzéssel hétköznap is meghosszabbított útvonalon, Zugló – a Bajcsy-Zsilinszky út-Kiskörút–Baross utca útvonalon – az Orczy térig közlekedik.

o   a XIII. kerületből a Dózsa György úton át közvetlenül a Keleti pályaudvarig közlekedő 79-es trolijárat a Népfürdői utcai lakótelep közlekedési kapcsolatait bővebben kiszolgálva, 79 M jelzéssel, a Kárpát utca helyett meghosszabbított útvonalon a Népfürdő utcán át a Dagály utcáig jár;

o   a belvárosi kapcsolat erősítése érdekében továbbra is a Bajcsy-Zsilinszky úton át, a Deák Ferenc térig meghosszabbított útvonalon közlekedik a 73-as trolibusz.

Észak-Buda és Észak-Pest felől a várost átszelő utazások segítése érdekében a BKK a belvárost és a pótolt metrószakaszt elkerülő, az M3 metró északi és déli szakaszait a Hungária-körgyűrűn át – a Göncz Árpád városközpont és a Népliget metróállomás érintésével – összekapcsoló 1-es villamosjárat kínálatát jelentősen megerősíti: Óbuda és a Népliget között 1M jelzéssel új járat indul, sűrítve az 1-es villamos követési idejét. Azonban ezen a járaton csak három Tátra típusú kocsiból álló szerelvények közlekedhetnek, mert a Népligetnél a végállomási kitérő nem elég hosszú a CaF-villamosok számára. Az akkori pályatervező mérnökök azt hitték, hogy amíg létezik a világ, csakis Tátra szerlevények járnak majd itt.

o   Újpest felől érdemes igénybe venni a megszokottnál gyakrabban induló 20E gyorsjáratot, amely a Rózsa utcai lakótelep jobb kiszolgálása érdekében már november 2-ától, hétfőtől megáll a Keleti pályaudvar irányába a Munkásotthon utca megállóban is;

o   Rákospalota és Újpalota felől a csúcsidőben szintén sűrűbben közlekedő, az 1-es villamosvonalat elérő és a Thököly úton át közvetlenül a belvárosba közlekedő 5-ös és 7E buszt;

o   Óbuda felől a budai fonódó villamoshálózat járatain, valamint az M2-es metróra és a 4-6-os villamosra is közvetlen átszállási kapcsolatot biztosító H5-ös HÉV-en kívül az 1-es villamos menetrendjét Óbuda és a Népliget között sűrítő 1M villamost;

o   Angyalföld felől érdemes a csúcsidőben sűrűbben induló 105-ös busszal utazni.

 

–        A déli városrészek felől a most átadott déli metrószakasz felújítása idején bevezetett új járatokat a BKK fenntartja:

o   Továbbra is megerősített kínálatot biztosítunk Pesterzsébet felől a Soroksári úton át közvetlenül a Nagykörút felé: ezentúl is jár a 223M jelzésű közvetlen gyorsjárat Soroksár-Újtelep felől Pesterzsébeten át a Boráros térre, továbbá a 23-as gyorsjárat sűrített menetrend szerint közlekedik, amely az alternatív belvárosi szolgáltatást tovább bővítve már november 2-ától nemcsak csúcsidőszakban és hétvégén, hanem hétköznap egész nap közlekedik.

o   Továbbra is biztosítjuk a Gloriett- és a Havanna-lakótelepről az Ady Endre úton át az M3-as metró gyors elérését: a metrópótlás idején sikeresen bevált, népszerű 194M gyorsjárat október 26-ától, hétfőtől a XVIII. kerületi lakótelelepek és a Határ út metróállomás között közlekedik.

o   Az Alacskai úti lakótelep és Pestszentimre térségéből közlekedő 254M gyorsjárat a lezárt metrószakasz elérése helyett már november 2-ától, hétfőtől a Nagykőrösi út–Illatos út–Soroksári út útvonalon közvetlenül a Boráros térig közlekedik.

o   Gyál és Pestszentimre felől a VOLÁNBUSZ továbbra is fenntartja a Nagyvárad teret közvetlenül elérő 84M, 94M és 294M gyorsjáratot.

o   Továbbra is közlekedik Rákoskeresztúr felől az M2-es metró elérését segítve a 161E gyorsjárat Rákoscsaba és az Örs vezér tere között.

o   Továbbra is megmarad a bővített kínálat a Dél-Pest felől közvetlenül a Blaha Lujza térre közlekedő buszvonalakon: a Pesterzsébetet és Kispestet feltáró 99-es busz sűrűbben indul, a Pestszentlőrincet a belvárossal a Gyömrői úton át összekapcsoló 217E gyorsjárat pedig hétköznap délután is közlekedik.

o   A 200E autóbusszal nappal Kőbánya-Kispestig, éjszaka pedig a Határ útig lehet utazni.

A MÁV-START dél-pesti térségben közlekedő, felárköteles InterCity, illetve gyorsvonatait a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest, illetve Ferihegy között a Budapest-bérletekkel rendelkező utasok továbbra is felár nélkül vehetik igénybe. Az elővárosok felől vonattal érkező utasok számára a belváros eléréséhez célszerű vonattal továbbutazni Zugló vasútállomás vagy a Nyugati pályaudvar felé.

 

K. Z I.


Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek