2024. 07. 16. kedd

Valter
1 EUR 391 HUF
1 GBP 466 HUF

MVK Zrt. új menetrend – első hét tapasztalatai, intézkedések

Március 1-jén lépett életbe az új menetrend Miskolcon, több viszonylatot is érintő változásokkal. Az MVK Zrt. munkatársai a reggeli csúcsórákban a bevezetés óta a változásokban érintett, forgalmasabb autóbusz- és villamosmegállókban folyamatosan figyelték és figyelik a forgalmat, a járatok kihasználtságát és azt, hogy előfordulnak-e un. utaslemaradások.

Tapasztalatok

Már az első reggelen érezhetően nagyobb volt a villamosok kihasználtsága, többen választották a környezetbarát villamosokat. A Zöld Nyíl villamospálya felújításának köszönhetően a villamossal való utazás lehetősége meghosszabbodott, így villamossal a Tiszai pályaudvartól egészen a Felső-Majláth végállomásig lehet közlekedni. Majdnem egy hét összegzése alapján – amelyben volt hétköznap, hétvége is – elmondható, hogy a villamosközlekedés csúcsidőben, mindkét irányban jellemzően ütemes és menetrendszerű. Általában a belváros irányában az 1V 70-100%-os kihasználtsággal, míg a 2V kisebb terheltséggel közlekedik.

Az érintett autóbuszjáratok esetében a lakosság kérésére is megtartott 1-es autóbuszok átlag 80-90%-os kihasználtsággal közlekedtek. Az 1A-s járatokat viszont kevesebben választották, jellemzően az egész vonalon. A reggeli csúcsórákban egy-két járat esetében fordultak elő utaslemaradások a Pláza és a Dózsa György úti megállókban.

Az egyetemvárosi közlekedéssel kapcsolatban a meghosszabbított 12-es viszonylaton, a Szentpéteri kapuban nem jelentkezett probléma, az autóbuszok a Centrumtól is időben indultak, utaslemaradás nem volt tapasztalható. A Tapolcai elágazásnál, március 1-én az Egyetem felé ütemesen, 07:18-tól 07:46-ig a 12-22 viszonylatok 80-100 % kihasználtsággal indultak, 07:29-kor a 22-esről 10 fő lemaradt, de ők felfértek a következő, pár perc múlva érkező 12-es járatra.

Jelenleg a reggeli tanításkezdési csúcsforgalom 7:15 órától 7:38 óráig tart. Ebben az időszakban minden utast el tudunk szállítani, esetenként a pár perccel később érkező következő járattal.

A többi autóbuszjárat a megszokott kihasználtsággal, fennakadás nélkül közlekedett.

Intézkedések

A csütörtök reggeli tapasztalatok alapján a Diósgyőri Gimnáziumnál az 1, 1A járatok felszállóhelyét összevontuk, ez az intézkedés a március 2-ai nap tapasztalatai alapján megfelelt az utasigényeknek.

Március 7-től az Újgyőri főtértől indítottunk rásegítő járatot az 1-es viszonylatra 7:05-kor.

A csúcsnegyedórában jelentkező zsúfoltság enyhítésére március 5-től a Búza térről 7:30 órakor induló 2-es helyett a 7:10 és 7:20 órakor induló 2-es járatokat közlekedtettük be az Egyetemre.

Március 6-tól a 7:30-as járat is az Egyetemváros érintésével közlekedik.

A délutáni, tanítás utáni hazautazás időszakában 03.05-től 4db Tapolcáról induló 2-es autóbusz az Egyetem érintésével közlekedik.

Az Egyetemvárosba közlekedő járatokban illetve az 1-es és 1A-s viszonylatokon utasszámláló autóbuszokat közlekedtettünk, a mérési eredmények csütörtöktől lesznek elérhetők, ezeket kiértékeljük.

A jövő héten munkatársaink megbeszélést folytatnak a HÖK elnökével. Áttekintik az észrevételeket és a lehetőségeket.

A forgalom figyelése tovább folytatódik, a tapasztalatokat folyamatosan értékeljük.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek