2024. 10. 24. csütörtök

Salamon
1 EUR 402 HUF
1 GBP 483 HUF
Kezdőlap » Hírek » B.A.Z.-megyei hírek » Átadták az egységes segélyhívó rendszer egyik hívásfogadó központját Miskolcon

Átadták az egységes segélyhívó rendszer egyik hívásfogadó központját Miskolcon

Átadták az egységes segélyhívó rendszer egyik hívásfogadó központját kedden Miskolcon, a Hatvanötösök útján. A központot Pintér Sándor belügyminiszter avatta fel, aki kiemelte: az új központok, a modern technika, az új szervezet egyet jelent a gyorsabb reagálóképességgel és a nagyobb biztonsággal.

A segélyhívó rendszer kialakítása, fejlesztése az Európai Unió támogatásával 5 milliárd 450 millió forintból valósult meg.
Az EU-tagállamok vezetői évtizedekkel ezelőtt megállapodtak az egységes segítségnyújtási rendszer kialakításában, ez alapján épült ki az új hívásfogadási rendszer, amely 1991 óta Európa területén a 112-es segélyhívószámmal működik – jelezte a belügyminiszter.
Mint mondta, a Magyarországon átadott két – a miskolci és a szombathelyi – központtal „kapcsolódunk az európai egységes 112-es segélyhívó rendszerhez, a legfejlettebb technikát alkalmazva”. A rendszerek ingyenesen érhetők el vonalas, illetve mobiltelefonról is. A szombathelyi központban 296-an, Miskolcon 323-an dolgoznak – közölte Pintér Sándor.
Úgy fogalmazott, Európa valamennyi polgárára gondoltak a segélyhívó rendszer kialakításakor, tehát a turisták is biztonságban érezhetik magukat. A rendszerben nemcsak magyar nyelven fogadják a hívásokat, hanem angolul, németül és franciául, emellett valamennyi szomszédos ország nyelvén – fűzte hozzá.
Kitért arra is: a hívások fogadásánál megállapítható, hogy a jelzések 70 százaléka nem igényel sem rendőri, sem tűzoltói, katasztrófavédelmi intézkedést. „Ezek olyan hívások, amelyek nem a 112-es kérdéskörbe tartoznak” – jelezte. A hívások mindössze 10 százaléka az, amely intézkedést von maga után, 18-20 százaléka pedig felvilágosítást, információt biztosít a hívóknak – tette hozzá.
„Itt, ezeket a hívásokat előzetesen tudják kezelni” – magyarázta a belügyminiszter, hozzátéve, most építik ki a 112-es és a 1818-as hívószám közötti kapcsolatot, így a későbbiekben segítséget tudnak adni azoknak is, akik a közigazgatásban szeretnének információt kapni.
A beruházás egyebek mellett az új rendszer kialakítását, a számítógépes hálózat kiépítését, informatikai fejlesztését foglalja magában. A szervezés 2011-ben indult, egy nyolc tagú konzorcium nyerte meg a pályázatot, amely működőképes és ütőképes rendszert alakított ki – közölte a belügyminiszter.
A két központ egyenként 660 négyzetméter alapterületű, az ergonómiai követelményeknek megfelelő, 125 munkaállomással felszerelt egyterű híváskezelő termeknek ad helyet. Mindkét épület akadálymentesített, korszerű irodai berendezésekkel ellátott, így a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatására is alkalmasak.
Pintér Sándor mellett a keddi átadáson jelen volt Papp Károly országos rendőrfőkapitány és Kriza Ákos, Miskolc polgármestere (Fidesz-KDNP) is.

MTI

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: „Fekete bolt”
Közel kétszáz kiló fogyasztási dohányt, több mint száz karton cigarettát, hamis ruhákat és mosószert találtak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevet…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp