2024. 05. 22. szerda

Júlia, Rita
1 EUR 388 HUF
1 GBP 456 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Gazdaság
  • »
  • Hagyományos és digitális marketing – mi a különbség?

Hagyományos és digitális marketing – mi a különbség?

Nem túlzás azt állítani, hogy a megfelelő marketingstratégia kiválasztása manapság élet-halál kérdés minden cég működésében. Mint ahogy az sem mindegy, hogy az adott vállalkozás milyen mértékben támaszkodik hagyományos és digitális marketingeszközökre.

Definíciók

Az alapvető fogalmakkal még akkor is érdemes tisztában lenni, ha a SocialWings online marketing ügynökség szolgáltatásait vesszük igénybe, tekintsük tehát át, hogy mit értünk digitális és mit hagyományos marketing alatt.

Egyszerűen fogalmazva digitális marketingről akkor beszélünk, ha a célcsoporttal folytatott kommunikáció alapvetően digitális csatornák igénybevételével, tehát weboldalakon és közösségi média felületeken történik.

A hagyományos marketing ezzel szemben a klasszikus médiumokkal operál. Ezek közé tartoznak a plakátok, szórólapok, nyomtatott sajtóban közölt hirdetések, PR cikkek. Tehát minden olyan eszköz, amivel a cégek az internet robbanásszerű fejlődése előtt élhettek.

Különbségek

Az előbbi bekezdés után talán nem mondok újat azzal, hogy a digitális és a hagyományos marketing közötti legfontosabb különbség a médium, amelyen keresztül a célcsoport a vállalat által megfogalmazott üzenettel találkozik.

Az internet erős dominanciája ellenére se gondoljuk, hogy a hagyományos marketing eszközkészletét ki kell dobni a kukába, hiszen ez még a mai napig is jelentős befolyással bír a mindennapokban. Főleg hogy a világháló terjeszkedésének köszönhetően egyre többen szeretnének, még ha időlegesen is, kilépni az online világból.

A digitális marketing nagy előnye, hogy jellemzően sokkal megfizethetőbb a hagyományos felületeknél, illetve az eredmények is nagy pontossággal mérhetőek. Emellett a hagyományos eszközökkel szemben a digitális felületeken alkalmunk nyílik az ügyfelekkel való interakcióra is a csoportokon, Messenger üzeneteken és a chatbotokon keresztül.

Milyen a jó marketingmix?

A legfontosabb szakértelmet kívánó feladat az egyensúly megtalálása az egyes marketingeszközök között. Ehhez elsősorban ismerni kell a számunkra fontos célközönséget, illetve a marketingre szánt költségvetés mérete is határt szabhat a lehetőségeinknek.

A költségek a digitális marketinggel kapcsolatban is növekvő tendenciát mutatnak az utóbbi években, hiszen már nem alapozhatunk pusztán az organikus elérésre, profi hirdetési kampányokat kell folytatnunk a sikerhez.

Összességében elmondhatjuk, hogy mindkét marketingtípusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Míg az idősebb generáció tagjai, akik gyakran néznek televíziót és szívesen vásárolnak újságot, könnyebben elérhetők a hagyományos marketing eszközeivel, addig a fiatalabb korcsoportok megközelítésére érdemesebb a digitális marketinget választani.

A leghatékonyabb eredmény természetesen akkor érhető el, ha a vállalkozásunk marketingeszközeinek megválasztásához szakértő segítségét kérjük./X/

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Éjfélig lehet kiegészíteni, illetve elfogadni az szja-bevallási tervezetet, de nem éri meg az utolsó percekre hagyni. Ma még a Nemzeti Adó- és Vámhiva…