2024. 03. 29. péntek

Auguszta
1 EUR 395 HUF
1 GBP 462 HUF

Okosplakátok Budapesten

PLAKÁTFORRADALOM: magyar KÜTYÜVEL „BESZÉL” HOZZÁNK a citylight
Magyar fejlesztésnek köszönhetően hódítják meg Budapestet és a többi világvárost az okostelefonjainkkal kommunikáló citylight-ok. Az intelligens megoldással a reklámzaj növelése nélkül juthatnak értékes információkhoz és kedvezményekhez az okosplakátok mellett elhaladó felhasználók.

A magyar fővárosban mutatkozik be a JCDecaux intelligens citylight megoldása, amely sokkal több puszta reklámeszköznél: a folyamatos jól informáltság záloga lehet. A piacvezető out-of-home médiavállalat Budapestről világhódító útjára induló újdonsága hazai fejlesztés: az egyedi igényekhez szabható, mindössze gyufásdoboznyi méretű, könnyen telepíthető iBeacon jeladót idehaza gyártják.

Az outdoor promóciós felhasználás módszerét szintén a JCDecaux Hungary-nél dolgozták ki erre a Bluetooth-alapú megoldásra, amelyet eddig jellemzően üzletekben alkalmaztak vásárlássegítő célokra. A JCDecaux Beacon-jeladóval felszerelt okosplakátjai csendes üzenetet küldenek a közelben elhaladó felhasználók okostelefonjára, diszkréten, ahogy egy SMS érkezik.

A hagyományos üzenetként olvasható információ a tesztidőszakban egy kereskedelmi ajánlat – amelyet az eddigi tapasztalatok szerint gyakrabban követ vásárlás, mint a megszokott offline csatornákon közvetített promóciókat. A technológia rugalmasságából adódóan ugyanakkor később közhasznú közösségi tartalom, azaz például közlekedési vagy időjárási tudnivaló is lehet. A Beacon üzenetküldés kiemelten biztonságos a felhasználók szempontjából, hiszen az üzenet eltűnik a telefonról, amint a citylight hatósugarából kilépünk – és a jeladók sem használnak fogyasztói adatot.

Eddig 50 fővárosi citylight-ot szereltek fel a városi életet komfortosabbá tévő üzenetküldővel, ez a szám az év végéig, vagyis az üzleti bevezetés időpontjáig 300-ra nő. A budapestiek a NetPincér szolgáltatásával tesztelhetik a rendszert, amely az első két hét alapján nagyon ígéretesnek mutatkozik: Az első két hét után azt látjuk, hogy egy teljesen új dimenzió rajzolódik ki a direkt elérést, értékesítést támogató mechanizmussal operáló promók számára az iBeacon eszköz segítségével. Az AV nagyon erős, a brand awareness is magasan, talán még a reméltnél is jobban teljesít és a kuponok letöltésében is affinisak mondhatók az emberek. – fogalmazott Gothár Gergő, a NetPincér chief marketing officere. Hozzátette : különösen a márkaismertség és a kuponok letöltése terén mutatott kiemelkedő, a reméltnél is jobb teljesítményt a Beacon.

A sikeres tesztet követően a világújdonság további magyar, illetve külföldi nagyvárosokban is megjelenik. Ezzel párhuzamosan bővül a csatlakozó szolgáltatások, illetve a funkciók köre. A JCDecaux törekvésének megfelelően az intelligens citylight-ok az okosvárosok fontos, az offline és a digitális üzenetek összekapcsolására képes kommunikációs csatornájává válhatnak – már a közeli jövőben.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Ékszerek pult alól
Az értékesítésre vonatkozó szabályokat az internetes áruházakban, a közösségi oldalak piacterein is be kell tartani. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV…

További cikkek