2024. 06. 17. hétfő

Laura, Alida
1 EUR 398 HUF
1 GBP 473 HUF

Megoldás a munkaerő problémákra

A kormány új intézkedések bevezetését tervezi a bérekkel és az adózással kapcsolatban. Az egyik leglényegesebb módosítás a minimálbér összegének bruttó 92.000 Ft-ra való növelése. Vannak, akik egyetértenek a kormány döntésével, és természetesen vannak, akinek egy ilyen mértékű minimálbér növekedés komoly fejtörést okoz. Gondolunk itt azokra a munkáltatókra, vállalkozókra, akiknek az első pillanatban fogalmuk sincs, honnan teremtsék elő a pénzt a munkavállalók bérére. Ugyanis a cég élete nem áll meg, a megbízások ugyanúgy érkeznek, nincs kevesebb munka, de ilyen körülmények között nem sokan gondolkodhatnak új munkaerő felvételén. Van azonban lehetőség arra, hogy a vállalkozó egy kis segítséget kapjon, mégpedig gyakornokok alkalmazásával.
A képzett és fiatal munkatársak alkalmazásának nem csak pénzspórolási előnye van. Számtalan gazdasági szempontból lehet jó ötlet egy gyakornok felvétele a céghez. Vannak olyan időszakok, amikor rövid ideig bár, de nagyon felhalmozódnak a munkák, vagy projekt jellegű feladatokat kap a cég. Ilyenkor érdemes elgondolkozni  gyakornokok alkalmazásán, hiszen ilyen pozícióban általában csak pár hónapot töltenek a cégeknél a fiatalok, viszont ez pont elég ahhoz, hogy kifizetődő legyen bevezetni őket a projektekbe, és a rájuk fordított energia is megtérüljön.
A cégek sokszor nincsenek tisztában azzal, hogy milyen hosszadalmas procedúra a gyakornokok felkutatása. Azonban ez valóban időigényes folyamat, és a legtöbb cég életében nincsenek hónapok, amit gyakornokok keresgélésével tölthetnének, így az esetek nagy részében lemondanak erről, és inkább házon belül próbálják megoldani az időszakos emberhiányt.
Létezik azonban egy alapítvány, a MediaGo, melynek célja egy olyan gyakornoki képzési program működtetése, ahol mindkét fél – mind a cégek, mind a gyakornokok – számára megkönnyítik a keresési folyamatot. Az Alapítvány tehetséges diákokat toboroz, akiknek gyakorlati helyet keresnek, valamint olyan cégekkel alakít ki partnerkapcsolatot, amelyeknél lehetőség és igény van gyakornokok fogadására.
Sinka Szilviát, az Essential Media Marketing Kommunikációs és Reklámügynökség ügyvezetőjét kérdeztük meg arról, hogy milyen tapasztalatai vannak a témával kapcsolatban:
„Én is próbáltam hirdetéseket feladni, azonban sajnos nem mindig egyeztek az elvárásaink és az elképzeléseink a gyakornokjelöltével. Végül a MediaGo Alapítvány szolgáltatásait vettem igénybe. Maguk felvételiztették a jelölteket, majd általuk javasolt pár fős listából személyes találkozó után dönthettem, hogy kivel szeretnék együtt dolgozni. Időt és energiát spóroltak. Ha mégsem az a gyakornok lenne az igazi, akkor kérheted, hogy keressenek helyette más jelentkezőt.”
A diákok körében sincsen túl jó híre a gyakornoki időszaknak, hiszen az a rémkép terjed, hogy a gyakornokok igazából csak kávéfőző-készségüket fejleszthetik a legmagasabb szintre. Azonban az Alapítvány által kínált komplex gyakornoki képzési program által a fiatalok nem csak értékes referenciát szerezhetnek, hanem a megfelelő színvonalú szakmai fejlődésében is támogatást kapnak. Valódi munkakörnyezetben éles helyzeteket átélve gyűjthetik a tapasztalatokat, így igazán felkészülhetnek rá, hogy milyen lesz majd elhelyezkedni a szakmában.
A gyakornoki időszak során mindkét fél profitál. A résztvevő gyakornok hasznos szakmai tapasztalatokat szerezhet, amit aztán a későbbi munkahelyén kamatoztathat. A fogadó szervezet számára pedig biztosított, hogy a megfelelő embert kapják meg a betöltendő pozícióra, hónapokig tartó keresgélés nélkül.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Kilencmilla kódokból
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatosan ellenőrzi a különböző portálokon, közösségi oldalakon kereskedőket. A gyanús, ületszerűnek tűnő profil…

További cikkek

Sneakerek számla nélkül
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) munkatársai folyamatosan ellenőrzik a közösségi felületeken és online portálokon értékesítőket. Az elektronikus ada…