2024. 06. 30. vasárnap

Pál
1 EUR 395 HUF
1 GBP 467 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Gazdaság
  • »
  • Elképesztő mennyiségű névjegyet rendelnek a cégek, de minek?

Elképesztő mennyiségű névjegyet rendelnek a cégek, de minek?

Kapcsolatépítés új korszaka következik, MNB kompatibilisen

Elérheti az 1,5 – 2 millió forintos tételt is egy átlagos hazai KKV éves névjegykártya gyártásának összköltsége annak ellenére, hogy bár a kapcsolatépítéshez szükség van egy átnyújtható információhordozóra, a kis papírlapot már költséghatékony, digitális megoldással is lehet helyettesíteni. Mindemellett a pénzintézetek, biztosító társaságok pusztán a papíralapú névjegyeik felhasználásának drasztikus csökkentésével megfelelhetnek az MNB Zöld Ajánlásának – derül ki a Card in Move, hazai alapítású okos névjegyeket fejlesztő vállalat összefoglalójából. A fenntartható, takarékos szemléletmód mellett a digitális névjegyek használata új univerzumot nyit meg a kapcsolatépítésben, hiszen az üzleti célú közösségi média felületek azonnali megosztására is alkalmas.

Több millió forintra is rúghat az éves, céges névjegykártya rendelések költsége
Az éves névjegykártya budget nagyban függ a cég méretétől, az iparágtól, a tevékenység típusától és az üzleti kapcsolatok számától. Egy kisebb vállalkozásnak csak néhány száz névjegykártyára van szüksége évente, míg egy nagy multinacionális vállalatnak több tízezerre. Az üzleti kapcsolatok és a munkavállalók száma is befolyásolja ezt a számot, mindemellett a rendezvényeken, konferenciákon való részvétel és az üzleti utazások is növelhetik a szükséges névjegykártyák számát, nem is beszélve egy-egy változást lekövető újranyomásról. “Általánosságban elmondható, hogy a cégek gyakran rendelnek új névjegykártyákat évente, hogy biztosítsák a kulcsfontosságú kollégákról elérhető friss információt. Ezeknek a papíralapú névjegyeknek a költsége a vállalat méretétől függően felkúszhat akár évi 1,5 – 2 millió forintra is.” – tette hozzá Baranyai Dávid Atilla, a Card In Move vezérigazgatója.

A költségek mellett az MNB ajánlását is érdemes figyelembe venni
Az MNB évente kiadott Zöld Ajánlása alapján – a névjegyeket egyik legnagyobb számban használó szektornak – a pénzintézeteknek, biztosító társaságoknak érdemes felülvizsgálni a névjegyek gyártási gyakoriságát is, hiszen náluk ez jelentős tétel lehet. Az ajánlás szerint a papírmentes, vagy papírtakarékos ügyintézés megvalósítása fontos cél, melyben nagy szerep juthat az ezrével készülő papíralapú névjegyeknek. Ezeket például olyan tartós, okos névjegykártyára lehet cserélni, amit – a mára gyakorlatilag minden telefonban benne lévő NFC-technológiának köszönhetően – elég hozzáérinteni a telefonhoz, és a névjegyadatok máris landolnak. Később, ha változás történik a titulusban, vagy névben, akkor sem kell újranyomni, elegendő az újraprogramozás. “Ezzel a módszerrel nem csak költséget takaríthatnak meg, de csökkenthetik karbonlábnyomukat is a cégek.” – egészítette ki az vezérigazgató.

A kapcsolatépítés már nem áll meg a telefonszámcserénél
A papíralapú névjegyek – azon túl, hogy némi feladattal látják el azt, aki kapja őket, hiszen hosszú percekig kell bepötyögnie az adatokat – nem alkalmasak linkek, közösségi média profilok megosztására. Baranyai Dávid Atilla hozzátette: “Mivel az üzleti profilok egyre gyakoribbak, ezért is válik lassan a kapcsolatépítés fontos eszközévé a digitális névjegy, hiszen ezek a profilok így azonnal megoszthatóak lesznek, legyen az LinkedIn, Instagram, Facebook vagy akár TikTok. Az iroda címe már alig játszik szerepet az üzleti találkozókon.”

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Az autóbérlés új korszaka
A saját autó fenntartása költséges, ráadásul nem kis felelősséggel is jár. Érthető tehát, ha valakinek nem fűlik hozzá a foga, és inkább más alternatí…

További cikkek