2024. 05. 21. kedd

Konstantin
1 EUR 386 HUF
1 GBP 451 HUF

Valóban segíthet diéta esetén a proteinporok fogyasztása?

A piacon számtalan gyors és tartós fogyást ígérő csodaszert kapni, azonban aki kicsit is tisztában van a testsúlycsökkenés hátterével, az tudja, hogy valóban maradandó eredményt csak testmozgás, és egyidejűleg a kalóriabevitel csökkentése révén lehet elérni. 

Érdemes nem egy pillanatnyi elhatározás, hanem egy jól kidolgozott terv szerint elkezdeni a diétát, és a rendszeres testmozgást is beiktatni, akár életmódváltással egybekötve a hosszantartó hatás érdekében. A fehérjediétáknak is nagy divatja van, de vajon valóban hatásosak? Hogyan segítik a proteinek a fogyást?

A fehérjék, amikre a szervezetnek szüksége van

Az aminosavakból felépülő fehérjék a szervezet építőkövei, így mindenki számára szükséges a proteinbevitel. Elsődleges forrásai az állati és növényi eredetű ételek, a húsfélék, a halak, a tejtermékek, a hüvelyesek és a zöldségek, de megnövelt fehérjebevitel esetén mesterséges forrásokból is pótolható.

A BodySelect Premium Supplements fehérjekészítményei sportolók és fehérjediétát folytatók számára jelentenek nagyszerű és könnyű megoldást.

A fehérjemennyiség növelésével csökkenthető az étvágy, a proteinek segítik a kalória égetését, továbbá rengeteg tápanyagot biztosítanak az izomzat és az anyagcsere fenntartásához, illetve csökkentik a testzsírt.

A fehérjedús ételek általában ízletesek, változatosak, így könnyen beilleszthetők az étrendbe.

Ízletes proteinporok nem csak sportolóknak

A fehérjebevitel növelhető egyrészt magas fehérjetartalmú ételek, másrészt étrend-kiegészítők, fehérjeporok fogyasztásával. Izomnövelés és diéta esetén utóbbiak egyszerűbb megoldást jelentenek.

Fogyókúra miatt megnövelt fehérjebevitel esetén sem szabad elfeledkezni a testmozgásról, önmagában ugyanis nem hoz eredményeket a fogyasztásuk. Népszerűek a sajtgyártás melléktermékeként előállított tejsavó készítmények, az izolátumok, a koncentrátumok és a hidrolizátumok. Az összetevők profiljában, ezáltal az emészthetőségben, árban is jelentős eltérések vannak, így a céloknak és igényeknek megfelelően érdemes közülük választani.

Vegánok és vegetáriánusok számára, illetve ételintolerancia, érzékenység esetén a növényi fehérjék jelenthetik a megoldást, azonban ez esetben érdemes figyelni a fehérjeprofilra, ugyanis a növényi proteinek nem teljes értékű fehérjék.

Mennyi fehérjére van szükségünk?

A sejteket, szöveteket, csontokat, izmokat és az idegrendszert felépítő fehérjék a hormonoknak is tápanyagul szolgálnak, illetve a regenerációt is segítik, így a sportolók számára kiemelt jelentőséggel bírnak.

Mivel azonban a szervezet a proteineket raktározni nem tudja, napi szintű pótlásukra van szükség. Egy felnőttnek, átlagos életmód mellett napi 0,8 g/testsúly kg proteinre, az aktív életmódot folytatóknak, nehéz fizikai munkát végzőknek 1,2-1,5 g is szükségük lehet.

Az állati fehérjék valamennyi esszenciális aminosavat tartalmazzák, a növényi proteinek azonban nem, így az étrend összeállításánál figyelni kell erre, illetve az ideális fehérjemennyiség bevitelére is./X/

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Gödöllőn járt Magyar Péter
Ma 14 órakor tartotta kampánybeszédét Magyar Péter. A gödöllői Főtéren több ezer érdeklődő volt. Itt a vágatlan felvétel, Illésy Márton jóvoltábó…