2024. 07. 22. hétfő

Magdolna
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Gazdaság
  • »
  • A Microsoft, az 576 Kbyte és a három ismert YouTuber kampánya

A Microsoft, az 576 Kbyte és a három ismert YouTuber kampánya

3 véleményvezér? 5 izgalmas YouTube szpot? Közel 800.000 videómegtekintés? Ez volt a Xbox One sikeres magyar YouTube kampánya.

 Miért is volt ennyire sikeres és egyedülálló? A Microsoft és az 576 KByte közös kampánya a szeptemberben megjelent Xbox One és a konzolra kiadott játékok videós népszerűsítését célozta meg. A reklámvideók elkészítését híres hazai YouTuberekre bízták: Szirmai Gergőre (hollywood newsagency), Kiss Imire (Gameday iroda) és Gergely Viktorra (Sirius), akik szabad kezet kaptak a kivitelezésben. 100 %-ban az ő munkájuk volt a tartalom: kezdve a kreatív koncepciótól egészen a videók leforgatásáig és megvágásáig.

 

A kampány azért is bizonyult különlegesen sikeresnek, mert a konzolos játékokkal játszó célcsoport (főleg 16-30 éves férfiak) általában elutasító a reklámokkal szemben. TV-t jóval kevésbé néz, mint a magyar átlag, ezúttal viszont pozitívan reagált erre a kampányra. Nemcsak az Xbox One eladások nőttek, de a csatornára 665 új felhasználó iratkozott fel, sőt rengeteg pozitív komment érkezett mind az 576 KByte, mind a YouTuberek csatornájára.

 

Például: „Bár TV-ben is ilyen jó reklámok mennének!”; „Ezek az xbox-os reklámok az első reklámok a YouTube-on, amiket végignéztem!”

 

2014 októberétől 5 héten keresztül futottak a hirdetések, minden héten egy új videóban csillogtatták meg kreativitásukat a srácok. A hirdetések több mint 787 ezer megtekintést értek el a kampány ideje alatt. Ráadásul sokkal jobban megragadva a közönséget, hiszen a gamer csatornákon 30%-os, míg a nem gamer csatornákon 19%-os megtekintési arány mellett futottak, ami az átlagos 10%-hoz képest jelentősen jobb.

 

A kampányvideók megtekinthetőek az 576 KByte csatornáján: https://www.youtube.com/user/576kbytehu

 

Vezető példaként a kampány egy innovatív, új irányt mutat a hazai online marketingben, melynek sikerességét a remek eredmények is bizonyítják. A résztvevők már a folytatást tervezik a promóciót végző Star Network YouTube hálózattal együtt.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek