2024. 07. 3. szerda

Kornél, Soma
1 EUR 395 HUF
1 GBP 467 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Sport
  • »
  • Bravúros befejezés az Endurance Club Hungarytől a 12 órás túraautó versenyen

Bravúros befejezés az Endurance Club Hungarytől a 12 órás túraautó versenyen

A Lechner Racing nyerte a 12H Hungary versenyt, a 2. helyen a Brokernet Silver Sting ért célba

Az Endurance Club Hungary csapat a School Team Hungary támogatásával 3. helyezést ért el a 12H Hungary hosszútávú megmérettetésen, mialatt egy meghibásodott váltót is ki kellett cserélniük. E csapat két tagja, ifj. Ficza Ferenc és Gáspár István a School Team Hungary színeiben fog versenyezni jövőre. Bódis Kálmán csapata 2. lett a Brokernet Silver Stinggel. A Lechner Racing (Audi R8 LMS) nyerte a magyarországi futamot, a Westend Racing lett a harmadik helyezett, egy Porsche 911 GT3 Cup S autóval. A 24H Dubai, 24 órás hosszútávú versenysorozat magyarországi futamán, a 12H Hungary versenyt megelőző időmérő edzésen az Endurance Club Hungary csapat versenyzői a 4. helyet szerezték meg. A versenyen az első pilóta Gáspár István volt, aki hibátlanul rajtolt el a Ford Fiesta E Carbonvers autóval. Még a pilótacsere előtt megszerezte a kategória 3. helyét, majd Mayor Benedek következett, aki felküzdötte magát az első helyre.

Az újabb pilótacserét követően, ifj. Ficza Ferenc vezette az autót, amikor tönkrement a váltó. Valószínűleg a hármas sebesség fogazata okozhatta a hibát, de ez már csak a szétszerelés után derül ki.

A csapat lelkesedését először drámaian érintette a technikai probléma, de a hosszútávú versenyekhez híven, a lelkesedés újra átjárt mindenkit, hiszen volt esényük teljesíteni a versenytávot. A kiállás után Herter Gusztáv állt vissza a versenybe, amelyet élőben is végig lehetett követni a csapat erre a célra létrehozott, ideiglenes weblapján.

A napsütéses időben zajló futam rajtját követően két és fél órával, kód 60-as szabályt kellett alkalmazni, ugyanis a Lammertink Racing with Toyo Tires csapat 997-es GT3 Cup Porsche autójának eltört a dugattyúja, ami kitört egy jókora darabot az autó motorblokjából, majd a Porsche motorháztetejéből lángok csaptak fel. A kód 60 szerint a versenypályán tartozkodó autók nem haladhatnak 60 km/h-ás sebességnél gyorsabban, amely 10 percen keresztül maradt érvényben, mivel ennyi ideig tartott eloltani a lángokat és biztonságossá tenni a pályát.

A verseny ideje alatt több viadalnak is tanúja lehetett a nagyközönség, hiszen az abszolút első helyért az utolsó órákig folyt a harc. A Bovi Motorsport (Brokernet Silver Sting), a Lechner Racing (Audi R8 LMS) és a Westcoast Racing (BMW Z4 GT3) csapatok a verseny második órájától, egészen a kilencedik óráig váltották egymást az első három helyen, amikor a Z4-es BMW-nek meghibásodott a generátora, amelyet nem tudtak rövid időn belül megjavítani, ezért kénytelenek voltak feladni a versenyt. Az első helyen a Lechner Racing ért célba, 355 kör és 4.381 km megtétele után. A 2. helyet a Bovi Motorsport szerezte meg, a Brokernet Silver Stinggel, Bódis Kálmánnal, Rácz Istvánnal, Wolfgang Kaufmannal, Tom Natasival a kormánynál.

A diesel kategória győztese a BMW Team Hungary csapata lett, akik az előkelő 5. helyet szerezték meg az abszolút értékelésben. A magyar BMW csapat pilótái között Csuti László is versenyzett, aki az ifj. Ficza Ferenc csapatfőnöke volt a Suzuki Genex Bio Kupában.

A magyar csapatok között még Burkus Egon, Tim Gábor (Salzburgring, Suzuki Genex Bio Kupa IX. futam győztese, X. futam 2. helyezettje) és Tőzsér Áron indult a Lotus Exige 260 Cup autóval, az Alerant Endurance Team színeiben. A köridők alapján a kategória első helyén végezhettek volna, ám nem tudtak beszerezni endurance fékbetéteket a Lutoshoz, ami miatt gyakran kellett fékbetétet cserélniük, így a ketegória 5. helyén, illetve az abszolút 15. helyen fejezték be a versenyt.

Az SP2-es kategóriában (turbó motoros autók, 2.600 ccm-ig) a VDS Racing Adventure (Ford Mustang) és a Red Camel Racing 1 (Audi R8) a verseny kezdetétől fogva, tíz órán keresztül egy körön belül voltak  versenyben egymással, majd a tizedik óra végén a Ford Mustang  jobb első lengéscsillapítója tönkrement, amelynek  javítása túl sok ideig tartott volna, így a VDS Racing Adventure kénytelen volt a Red Camel Racing 1 számára átadni e kategória első helyezését.

A jelenlévő csapatok közül a legtöbben Dubaiban is indulni fognak a 24 órás versenyen, ami még több inzgalommal kecsegtet a résztvevők számára.

 

A fotókat készítette: Czine Zoltán

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Lóra, magyar, lóra!
Lóra, magyar, lóra!(Arany János) Tisztelgés a Párizsi Olimpiai Játékok előtt ifj. Vastagh György mezőhegyesi lovas szobraival, Molnár-C. Pál lovas …
„Elf Bar” roadshow
Tavasszal közel nyolcszáz fiatalt szólított meg országjáró körútján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevetési Igazgatósága a NAV Képzési, Egészségüg…