A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) 9,331 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatás segítségével és 5,250 milliárd forint intézményi forrás felhasználásával fejleszti szolgáltatásait. A Széchenyi 2020 program révén a következő években megújulnak az ügyfeleket segítő egyes szolgáltatások és online megoldások. A Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program keretében megvalósuló KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00035 „Adóügyi igazgatási eljárások egyszerűsítése, adminisztratív terhek csökkentése” kiemelt projekt célja, hogy az adóügyek intézése kevesebb papírmunkával járjon, egyúttal egyszerűbb legyen az ügyfelek és az ügyintézők számára is.
A 2023. június 29-ig megvalósuló fejlesztések a NAV adó-, jövedéki, felszámolási és végrehajtási, valamint a bűnügyi tevékenységeihez kapcsolódnak. A projekt 9,331 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével, összesen hat mérföldkőben és négy fő fejlesztési cél – ügyfélkapcsolati rendszerek fejlesztése, kkv-szolgáltatások fejlesztése, adatpiac és publikációs felület kialakítása, valamint a végrehajtási eljárások korszerűsítése – mentén valósul meg.
A projekt második mérföldköve 2020. december 29-én lezárult. A második mérföldkőben egy részletesebb elemzési lehetőségeket biztosító adattárház kialakítását megalapozó fejlesztés valósult meg, illetve létrejött az online nyomtatványkitöltő alkalmazás (ONYA), amelynek segítségével lehetővé vált a nyomtatványok és bevallások elektronikus kezelése.
Az integrált adattárház a NAV-adatvagyon mélyebb és átfogóbb, az adózók bevallási és törzsadataira támaszkodó elemzését teszi lehetővé úgy, hogy az ügyintézők adminisztrációs terhei is jelentősen csökkennek. A fejlesztés gyorsítja és egyszerűsíti az ellenőrzéseket, segít kiszűrni a szabályszegőket.
Az ONYA biztosítja az ügyfelek számára, hogy az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogram (ÁNYK) telepítése és az űrlap előzetes letöltése nélkül teljesíthessék a NAV felé bejelentési, változásbejelentési kötelezettségüket.