2024. 12. 23. hétfő

Viktória
1 EUR 414 HUF
1 GBP 499 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Zene/könyv/film » Kereskedelmi tévékkel vetekszik nézettségben a Partizán, a legnépszerűbb magyar közéleti Youtube-csatorna

Kereskedelmi tévékkel vetekszik nézettségben a Partizán, a legnépszerűbb magyar közéleti Youtube-csatorna

Követőinek számát megduplázta, nézettségben pedig tizenötszörös fejlődést könyvelhetett el 2020 folyamán a Gulyás Márton nevével fémjelzett Partizán, mely a legnépszerűbb magyar közéleti Youtube csatorna. A 2021-es tervekkel pedig már az online tér határainak feszegetése a cél.

A Youtube magyar nyelvű, médiafüggetlen tartalmait mindezidáig többnyire videojátékosok, zenei paródiák és az influenszerek uralták. 2020 folyamán azonban a politikai-közéleti kategóriában mind nézettségben, mind követők számát tekintve velük összemérhető szintre emelkedett a Partizán. A Gulyás Márton által indított Slejm – torkon ragadt politika nyomdokaiba 2018 őszén lépő Partizán nem csak megtöbbszörözte a feltöltött tartalmakat, hanem tudatosan diverzifikált is: a tavaszi járvány óta napi rendszerességgel frissülő anyagok mind témaválasztásban, mind a műfaji kereteket illetően megújultak, így egyre szélesebb közönséget szólítanak meg.

A pártpolitikai hadszíntér aktuális ügyein túl a Partizán 2020-ban már közéleti, kulturális – akár pop-kulturális – témákat is feldolgozott. Így lett a műsornak idén vendége többek közt Gáspár Győző „Győzike”, Kajdi Csaba „Cyla”, Szabó „Pumped Gabó” Gábor vagy Szabó András „Csuti”. Ez utóbbiaknál az is célja a Partizánnak, hogy a megkérdezett személyiségeket szembesítse tevékenységük társadalmi visszhangjával, közéletünkre gyakorolt hatásukkal. Gulyás Márton őszinte érdeklődésének és határozott kérdezői stílusának köszönhetően ezek a vendégek merőben más oldalukat mutatták, mint amit a bulvárkörnyezetben látni szoktunk belőlük.

A Partizán készítői számára minden részlet fontos, így az alapos és kíméletlen kutatómunka eredményeként a saját készítésű anyagok hossza akár 45-60 percet is elér, számtalan forrást, megszólalót felvonultatva. Néhány kiemelkedően fontosnak tartott ügyet – például az Orbán-család meggazdagodásának három évtizedes történetét – idén több részes sorozatként dolgozták fel. Ez utóbbi összeállítások lettek a legnépszerűbbek, epizódonként 3-400ezer megtekintést produkálva. Nagyságrendileg hasonló, akár 200ezernél is több nézőt vonzottak az olyan életrajzi filmek, mint a Csányi Sándor, Hernádi Zsolt, Kásler Miklós, Polt Péter, Schmidt Mária, Simicska Lajos vagy Vaszily Miklós pályaívét bemutató Partizán Portrék. Mindezeknek köszönhetően a második félévben a havi átlagnézettség immár rendre eléri a másfélmilliót.

Természetesen a 2020-as év leginkább meghatározó témáiban több interjú, összeállítás, kerekasztalbeszélgetés, és élő közvetítés is foglalkozott: tucatnyi oldalról megközelítve tudósított a Partizán a koronavírus gazdasági és társadalmi mellékhatásairól, a klímaváltozás elleni harc alakulásáról, a Színház- és Filmművészeti Egyetem blokádjáról, vagy éppen a közelmúlt legfontosabb történéséről, Szájer József botrányos politikai bukásáról, és a magyar nyelven elérhető médiumok közül egyedüliként tartott élő eredményvárót az amerikai elnökválasztás napján.

„Noha hagyományosan ellenzéki médiaként tartanak minket számon, a témaválasztásunk során igyekszünk a hagyományos szekértábor logikát meghaladva válogatni” – mondja Gulyás Márton, a Partizán alapítója. Ennek jegyében külön sorozatot szenteltek Trianon 100 éves évfordulójának és a rendszerváltás 30. évfordulójának is. „A buborékunkból való kilépés fontosságára mutatott rá a Gajdics Ottóval éppen a közelmúltban készített interjú is. A több mint 160ezres nézőszám és a kommentek is azt igazolják, hogy ez továbbra is küldetésünk kell legyen.” Ugyancsak nagy port kavart Cserdi település jelenlegi – és köztiszteletben álló polgármesterének, Bogdán Lászlónak a halálát megelőző – viszonyairól forgatott riportfilm, melynek tanulságai a fővárosi körökben uralkodó közvélekedésre némileg rácáfoltak.

Az immár közel 100 ezer követőt magáénak tudható Partizán anyagai érdemi következményekkel is járnak: a Budafok-Tétény család- és gyermekjóléti központjának belső ügyeit bemutató sorozat nyomán lemondani volt kénytelen az intézmény vezetője, de a Partizán kezdett el először foglalkozni – a korábban a kamupártok működéséről szóló sorozatban is felbukkanó – Gődény Györggyel és annak a koronavírus járvány megkérdőjelezésére épített bizniszével is.

A 2020-ban megalapozott műsorrend, a külön márkanév alatt futó interjúk, portrék, oknyomozófilmek és élő stúdióbeszélgetések 2021-ben még következetesebb struktúrát fognak követni: az előre felvett anyagok minden este 6-kor debütálnak, és szükség esetén élő bejelentkezés dolgozza majd fel a nap legfontosabb témáját. „Országos elérésünk növelése érdekében az online penetráció mellett a regionális tévékkel való együttműködésekre is szeretnénk támaszkodni, valamint a podcastok és – ha a járványkorlátozások feloldhatók – a nyilvános rendezvények is tartalmi portfoliónk részét fogják képezni.” – mondta el terveikről Schőn Edina, a Partizán produkciós vezetője.

Akárhogyan alakul is a 2021-es év, a Partizán online csatornának minden oka megvan a bizakodásra, hiszen már van kialakult arculata, bejáratott működése, meghatározó súlya, és – nem utolsó sorban – lelkes nézőközönsége és elkötelezett, kiterjedt adományozói köre: csak a Patreonon több mint havi 2000 rendszeres támogató fizet elő a tartalmaikra, ami egyedülálló a platform magyarországi használóinak körében.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

A babáknak is segítettünk
A főnővér egy tüneményes kisfiúval ölében áll a folyosón. Ő már kilenc hónapja maradt itt a kistarcsai Flór Ferenc Kórház Újszülött osztályán. Körbefo…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp