Idén 15. alkalommal az ország 4500 óvodájában rendezik meg a Blum hetet. A Blum program „Amikor a fény születik – mesebeli utazás a Blummal!” című programsorozata a játékot, a mesét, a művészeteket hívja segítségül személyiségfejlesztő programja részeként. A november 30-án startoló egy hetes online kampányban összekapcsolódásra hívják az érdeklődőket, kiemelt figyelmet fordítva a digitális fejlődésre.
A Blum program az óvodás korú gyerekek személyiségfejlesztő programja, melynek célja, hogy a gyerekek önmaguk teljességében bontakozzanak ki. A Blum program csapata vallja, hogy az alkotásra képes személyiséget, az ehhez szükséges alapvető képességeket kisgyerekkorban, illetve óvodáskorban lehet leginkább megalapozni és tovább kell fejleszteni iskoláskorban is. A Blum program a játékot, a mesét, a művészeteket hívja segítségül e célok és stabil alapok eléréséhez.
A Blum program csapata bízik benne, hogy a különleges 2020-as évben minél többen összekapcsolódnak a virtuális térben. „Összekapcsolódásra hívunk mindenkit, aki hisz a mese, a művészetek, a játék varázslatos erejében. Nagyszerű szakértőkkel együtt indulunk el az úton, ahol megkeressük magunkban, magunk körül a fényt, a „piciny csodát”. A fény erő, mely bennünk van, mindenkiben ott van! Nem véletlen, hogy az idei Blum hét címe: Amikor a fény születik – mesebeli utazás a Blummal!” – vallja Bácskai Márta, a Blum program alapítója.
Ezúttal nemcsak az óvodák, hanem a szülők és hozzátartozók csatlakozását is várják a Blum program oldalán.
Az idei új-mexikói mesét Boldizsár Ildikó meseterapeuta, mesekutató dolgozta át, címe Hogyan születtek meg a csillagok? „Ez a mese minden olyan élethelyzetben jól használható, ahol megújulásra vagy energetizálásra van szükség. A mese és a művészetek útján haladunk majd együtt, azzal a reménnyel, hogy bejárt utunk végén önmagunkban éppúgy megtaláljuk a fényt, mint ahogy az minden áldott reggel újra meg újra megszületik, sőt, éjszaka is beragyogja az égboltot. Mesénk és a hozzá kapcsolódó kézműves, dramatikus, mozgásos és zenés játékok lehetővé teszik, hogy egy kicsit önmagunk felé forduljunk és felkutassuk azokat a belső erőforrásokat, amelyek a nehézségek közepette is segítenek élhetőbbé tenni a világot.” – magyarázta Boldizsár Ildikó. – „Kiemelten fontosnak tartottuk, hogy a felnőttek – szülők és óvodapedagógusok – is be tudjanak kapcsolódni a munkába, hiszen napjainkban épp ez a tét: van-e annyi „csillagtartalékunk”, hogy épen és egészségesen kibírjuk a ránk váró hetek nehézségeit.” – tette hozzá.
A Blum hét tapasztalt, magyar, svéd és francia fejlesztési, művészeti, tudományos és digitális szakemberekből álló csoportok közös munkájával valósul meg, a Generali a Biztonságért Alapítvány támogatásával. A Blum program országos reprezentatív kutatás keretében kérdezte az óvodás korosztállyal foglalkozó szakembereket arról, mennyire mozognak otthonosan a digitális térben és milyen képzési támogatásra lenne szükségük.
A felmérés eredményei alapján egy digitális kompetenciákat fejlesztő képzés sorozat kidolgozásán fáradoznak, melynek célja, hogy segítsék a szakemberek felkészültségét és megteremtsék a biztonságot a gyermekeknek a digitális térben.
A Blum saját fejlesztésű, országos szinten is egyedülálló programja megismerhető és elsajátítható a Bluming képzésen, és a Blum program szemléletét, eszközrendszerét bemutató kézikönyv által.
További részleteket a https://blumprogram.hu/blumhet/ oldalon olvashatnak az érdeklődők.