Folytatódik a trolihálózat fejlesztése: tesztjelleggel a 82-es trolibusz hétvégente felsővezeték használata nélkül, a járművek önjáró képességét kihasználva meghosszabbított útvonalon, a Mexikói úti kisföldalatti végállomásig közlekedik, ezáltal már az M1-es metróra is átszállási lehetőséget kínál az utasoknak.
A BKK elkötelezett a környezetbarát elektromos közlekedés fejlesztésében, amelyre lehetőséget ad az, hogy bizonyos trolibusztípusok felsővezetéktől függetlenül, önjáró, akkumulátoros üzemben is tudnak közlekedni. Ezekkel a korszerű járművekkel a BKK az elmúlt években már számos alkalommal fejlesztette a trolibuszhálózatot, kihasználva a felsővezeték nélküli közlekedés lehetőségét. Jelenleg több vonalon is közlekednek önjáró üzemmódban a trolibuszok, bővítve ezzel a zéróemissziós közösségi közlekedési szolgáltatást. Legutóbb az M3-as metró rekonstrukciója miatt lezárt Arany János utca metróállomás kiszolgálását az önjáró üzemben a Deák Ferenc térig meghosszabbított 72-es és 73-as trolibuszjárattal hatékonyan segítettük.
2020. szeptember 19-étől, szombattól hétvégenként a 82-es trolibusz szolgáltatását a BKK tesztjelleggel bővíti: a trolibuszok felsővezeték használata nélkül, a járművek önjáró képességét kihasználva meghosszabbított útvonalon, az Örs vezér tere végállomástól az Uzsoki Utcai Kórház érintésével egészen a Mexikói úti kisföldalatti végállomásáig közlekednek. A fejlesztés által a XIV. kerületi lakóterületek közvetlen közösségi közlekedési kapcsolatai tovább bővülnek, a Róna utca, az Uzsoki Utcai Kórház és a Vezér utca térsége felől átszállás nélkül el lehet jutni az M1-es metróhoz, illetve a Szőnyi úti sportlétesítményekhez is.
A BKK a tesztüzem tapasztalatait felhasználva fogja értékelni a bővített szolgáltatást.