2024. 11. 22. péntek

Cecília
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Hírek » Zöld-Hírek » Miként nevelhetünk a fenntartható erőforrás-használatra?

Miként nevelhetünk a fenntartható erőforrás-használatra?

Autó az iskolában

Az autó mára már annyira a mindennapjaink részévé vált, hogy gyakran nem is gondolunk bele, hogy általa milyen sokféle hatással vagyunk a környezetünkre és más emberekre akár még a világ túlsó felén is. Négy civil szervezet közös erőfeszítéseként készült el az az oktatási anyag, amely a visegrádi országok autógyártásán és autóhasználatán keresztül mutatja be ezeket a kapcsolatokat, pozitív és káros hatásokat. Az autóipar a visegrádi régió (V4) egyik legfontosabb ipari szektora. A V4-ek 2015-ben a világszerte gyártott autók majdnem 5% -át, az EU-ban gyártott összes autó 18% -át állították elő. A V4 országokban jelenleg 30 autógyártó üzem és több száz autóipari beszállító működik. A beszállító cégek több munkahelyet teremtenek mint maguk a gyárak, és a régióban elszórva teremtenek munkahelyeket az ipari központokban koncentrálódó gyárak mellett. Az autógyártás kulcsfontosságúvá vált a régió gazdasági teljesítménye és foglalkoztatása szempontjából, és a V4 országok jövőbeni gazdasági fejlődése szorosan kapcsolódik az autóipar teljesítményéhez.

A gazdasági jelentősége mellett azonban az autógyártásnak és autóhasználatnak számos egyéb pozitív és negatív hatása van, amelyek nem csak helyben, hanem globálisan is jelentkeznek. A felhasznált nyersanyagok kitermelése lehet, hogy például Dél-Amerikában okoz feszültséget a helyiek és a bányavállalatok között, amely ellentétek nem egyszer akár erőszakba is torkollnak. A munkások kizsákmányolása, vagy a nyersanyag-feldolgozás során jelentkező szennyezés társadalmi problémákhoz vezet, miközben az autóhasználatnak és számtalan káros hatása is van a társadalmi hasznokon túl, gondoljunk csak a közúti balesetekre, a légszennyezésre vagy a klímaváltozásra.

Ezen hatások és kapcsolatok sokszor közvetettek és borzasztó sokrétűek, amelyekről nekünk autóhasználóknak sincsenek sokszor világos fogalmaink. A visegrádi együttműködés célja ezen hatások feltérképezése és bemutatása egy oktatási anyagban, amely a 11-16 éves korosztály elérésére ad hasznos segítséget a tanároknak. A kidolgozott feladatok szerepjátékokkal, interaktív feladatokkal, videók és elektronikus anyagok, mint például interaktív térkép felhasználásával teszik érdekessé és befogadhatóvá ezen ismereteket. A hagyományos oktatási kereteken túl egy, a témát feldolgozó szabadulós játék is színesebbé teszi a repertoárt, amelyet a tanárok egy műhelymunka keretein belül maguk is kipróbálhatnak. Az augusztus 29-i budapesti műhelymunkát a projekten belül egy szlovákiai és egy lengyelországi is követni fog majd az ősz során.

A CEEweb egy visegrádi projekt és egy szélesebb körű európai kampány keretein belül kezdeményezett együttműködést a fenntartható erőforrás-gazdálkodás oktatásának előmozdítása érdekében partnereivel (IGO (Lengyelország), SCCD (Szlovákia), Glopolis (Csehország)).

További információ a visegrádi projektről és a kampányról: http://www.ceeweb.org/stop-mad-mining/

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Zemplén Kupa – véreb fővizsga
A Magyar Véreb Egylet és az ÉSZAKERDŐ Zrt. 2024. november 16-án és 17-én versenyjellegű véreb fővizsgát rendez a Zemplén-hegységben, illetve szűkebb k…

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp