A Jobbik magyarázatot vár a felújított metrókocsiknál tapasztalt hibajelenségek okaira, valamint arra is, hogy miként lehetséges az, hogy amennyiben az NKH által előírt 15.000 kilométeres próbaüzem során nem tapasztaltak hibát, akkor azok hogyan jöhettek elő az éles üzem első napjaiban. Feltétlenül ragaszkodunk ahhoz, hogy a garanciális időszakban előforduló hibákat, az abból eredő esetleges károkat a garancia keretében érvényesítsék, elkerülve ezzel a felesleges költségeket, amelyek végső soron a budapesti adófizetőket terhelnék.
Kormányzati döntés értelmében Budapest csak a metrókocsik felújítására kapott hitelfelvételi lehetőséget, új metrókocsik beszerzésére nem, ezért a fővárosnak a felújításon kívül más választása nem volt. A kormány a metrókocsik felújításához a pénzcsapokat nem, csupán az eladósodás lehetőségét nyitotta meg, és miközben a 3-as metróvonal infrastrukturális felújításhoz finanszírozást ígér, folyamatosan akadályoz és halogat.
Történik mindez akkor, amikor a Puskás Ferenc stadion költségei Habony Árpád két pislogása között tízmilliárdokkal nőnek, a Garancsi-bizniszek pedig úgy mennek át mindenütt kiemelt beruházásként, mint kés a vajon.
Felháborítónak tartjuk, hogy napi félmillió ember testi épsége és biztonságos utazása nem ér annyit a Fidesz kormánynak, mint egy-egy jó üzlet.
A leendő Jobbik kormány a nép pártján állva első helyen fogja kezelni azokat a közérdekű üzemeket, amelyek mindennapi életünk szempontjából nélkülözhetetlenek.
Tokody Marcell Gergely, a Jobbik fővárosi képviselője