2024. 11. 23. szombat

Kelemen, Klementina
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Gazdaság » Gazdaság » A Miskolci Városgazda Nonprofit Kft. ellenőrzése

A Miskolci Városgazda Nonprofit Kft. ellenőrzése

Az Állami Számvevőszék befejezte a Miskolci Városgazda Nonprofit Kft. gazdálkodásának 2011-2014 közötti időszakra kiterjedő ellenőrzését. Az ÁSZ megállapította, hogy a közfeladat ellátás megszervezése és a tulajdonosi joggyakorlás szabályszerűen történt. A társaság vagyongazdálkodása összességében szabályszerű volt. A beszámolási kötelezettségét teljesítette, azonban 2011-2013 között az adatok védelmét és a közhasznúsági adatok saját honlapon való átláthatóságát nem biztosította. Az ellátott közfeladat bevételei és ráfordításai elszámolása szabályszerűen történt, az önköltségszámítás és az árképzés azonban nem felelt meg az előírásoknak. A kötelezettségállomány alakulása a gazdálkodás stabilitását, a likviditási problémák pedig a közfeladat ellátását veszélyeztették.

Az Állami Számvevőszék kiemelt célja, hogy a helyi önkormányzatok gazdálkodásában rejlő pénzügyi kockázatok feltárásával, az államháztartáson kívülre nyújtott költségvetési támogatások és ingyenes vagyonjuttatások, valamint az államháztartáson kívül működő feladat-ellátó rendszerek ellenőrzéseivel hozzájáruljon ahhoz, hogy a közpénzeket az államháztartáson kívül működő szervezetek is átlátható, rendezett módon használják fel. Az ÁSZ ezért ütemezetten ellenőrzi az önkormányzatok többségi tulajdonában lévő gazdálkodó szervezeteket, melynek keretében a Miskolci Városgazda Városgazdálkodási Közhasznú Nonprofit Kft. ellenőrzésére is sor került.

A Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata által létrehozott Miskolci Városgazda Nonprofit Kft. az ellenőrzött időszakban az önkormányzat által támogatott közhasznú tevékenységeket, mint az állatkert működtetése; illetve egyéb közhasznú tevékenységeket látott el, mint például hátrányos helyzetűek foglalkoztatásának elősegítése. Emellett olyan közszolgáltatásokat végzett mint a helyi közutak és közterületek fenntartása, továbbá egyéb vállalkozási tevékenységeket is folytatott. Az önkormányzat 2006-ban a Miskolc Holding Önkormányzati Vagyonkezelő Zrt.-re apportként átruházta az egyszemélyes tulajdonában álló társaság üzletrészének tulajdonjogát, amely az ellenőrzött időszakban a társaság feletti tulajdonosi jogokat kizárólagosan gyakorolta.

Az ÁSZ ellenőrzése megállapította, hogy Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata a közfeladat-ellátás megszervezése során rendeletalkotási kötelezettségének eleget tett, közszolgáltatási szerződéseket és támogatási megállapodásokat kötött, ugyanakkor szabályszerű kegyeleti közszolgáltatási szerződéssel nem rendelkezett a temetkezési feladatok ellátásához. A Miskolci Városgazda Nonprofit Kft. feletti tulajdonosi jogait a Miskolc Holding Önkormányzati Vagyonkezelő Zrt. szabályszerűen gyakorolta, ennek keretében eleget tett a beszámoltatási- és felügyeleti rendszer működtetési kötelezettségeinek.

A Miskolci Városgazda Nonprofit Kft. rendelkezett a működéshez szükséges szabályzatokkal, ugyanakkor a számlarendet nem a jogszabályi előírásoknak megfelelően készítette el. A mérlegadatokat leltárral alátámasztotta, valamint a közhasznú tevékenységekhez kapcsolódó vagyon analitikus elkülönítéséről gondoskodott, továbbá az előírt beszámolási kötelezettségét az előírásoknak és a tulajdonosi elvárásoknak megfelelően teljesítette. A társaság azonban 2011-2013 között az adatok védelmét és a közhasznúsági adatok saját honlapon való átláthatóságát nem biztosította. A kötelezettségállomány alakulása a gazdálkodás stabilitását, a 2011-2013 között fennálló likviditási problémák pedig a közfeladat ellátását veszélyeztették.

 

Az ellenőrzés megállapította, hogy a közfeladat-ellátás ráfordításainak és bevételeinek elszámolása szabályszerű volt, ugyanakkor a beruházások, felújítások és az értékcsökkenés elszámolása nem volt megfelelő. Az alkalmazott díjakkal kapcsolatban elő- és utókalkulációkkal nem rendelkeztek, ezért az önköltségszámítás és árképzés nem felelt meg az előírásoknak. A kormányzati szektor hiányára befolyást gyakorló bevételek elszámolása részben megfelelő, a személyi és az egyéb ráfordítások elszámolása megfelelő volt.

 

Az ÁSZ jelentésében a Miskolci Városgazda Nonprofit Kft. ügyvezetőjének hét, Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata polgármesterének egy javaslatot fogalmazott meg, amelyekre az érintetteknek 30 napon belül intézkedési tervet kell készíteniük.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…
Ilyen egy jó szakmunkás
A szakmunkás egy adott szakma képviselője, aki képesítéssel és képzettséggel rendelkezik az adott területen. Gyakran fizikai munkát végez, amely során…

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp