A hagyományokhoz híven az ÉSZAKERDŐ Zrt. ismét megrendezte a Pálházi Állami Erdei Vasút napját. Arra emlékeztünk, hogy 127 évvel ezelőtt, 1888-ban építtette gróf Károlyi László, az erdők akkori tulajdonosa a lóvontatású erdei görpályát, a Kemence patak völgyében termő híres zempléni tölgyfa szállítására.
A megemlékezést követően tettünk egy rövid sétát a füzérradványi Károlyi kastély parkjában, amelynek felújítását a közelmúltban fejeztük be. Azt követően Pálháza Ipartelepről Kőkapura utaztunk különvonattal, majd a programot egy ebéd zárta Pálházán. Érdekesség, hogy ebből az alkalomból közlekedett először a PÁEV első tematikus mozdonya. Az elmúlt években a szarvasbőgő vonataink nagy sikert arattak, ezért úgy döntöttünk, hogy az egyik C-50-es mozdonyt ehhez kapcsolódó matricákkal látjuk el: gímbikákat ábrázoló fotók kerültek fel rá. Tudomásunk szerint ez az első C-50-es, amit felmatricáztak Magyarországon. Ezt követően egyébként gyakran láthatják az utasaink a mozdonyt, ugyanis a kisvasúti vonalon rendszeresen közlekedik majd – mondta Buday Péter, az ÉSZAKERDŐ Zrt. Hegyközi Erdészeti Igazgatóságának vezetője.