A krimiket egyfajta lehetséges csoportosítását adja a főhős foglalkozása: magyarán szakmabeli-e vagy sem. A hozzáértés sarkalatos pontja a történetnek, hiszen egészen más szemszögből és módon oldódik meg az adott ügy. Másik lényeges pont, hogy úgymond van-e élet a nyomozáson túl, vagyis kell-e a főszereplőnek foglalkoznia magán- esetleg szakmai életével? Ugyanis ezáltal újabb bonyodalmak és árnyalatok vihetők a történetbe. Harlan Coben nem a sablont választotta: a sorozatcímet adó Myron Bolitarnak semmi köze a detektívkedéshez (később persze lesz bőven!), mégis belekeveredik.
A harmincas éveiben járó, s főiskolás éveiben kosárjátékos Myron Bolitar sportügynökként dolgozik, de még egyetlen sztár sincs a keze alatt. Ez hamarosan megváltozik, mikor kilátásban van egy hatalmas üzlet: az ígéretes irányítót, Christian Steele-t akarja leszerződtetni az NFL-hez. A több millió dollárra rúgó megállapodás után pedig csinos kis összeg üti a markát – ha Steele barátnőjének, Cassie Culver rejtélyes eltűnése nem húzná keresztbe számításait.
Ők ketten néhány évig randiztak, s a fősuli népszerű párjának számítottak. Majd két évvel a történet kezdete előtt a lánynak nyoma veszett az iskolából. Az egyetlen helyszínen megtalált nyom Cassie fehérneműje, amelyen az ondó nem Christiantól származik. Később senki sem hallott felőle, így úgy hitték, hogy vagy elmenekült, vagy meggyilkolták. Mindezek után megdöbbentő és megrázó, hogy Christian Cassie fotóit tartalmazó pornómagazinokat kap kézhez postán. Mit jelentsen ez? Talán mégis életben lehet? S ha igen, vajon miért nem veszi fel velük a kapcsolatot? A történtekkel Myronhoz fordul.
Aki alapvetően kedveli Christiant (na meg persze az a hatszámjegyű jutalék is kellőképpen motiváló), így úgy dönt, segít neki felgöngyölíteni az esetet legjobb barátja, Win, a titkárnő Esperanza, valamint Cassie testvére, s egyben az ex-szeretője, Jessica segítségével. Minél mélyebbre ásnak, annál jobban belegabalyodnak a megtévesztésből, hazugságokból, házasságtörésből, zsarolásból, brutális megerőszakolásból szőtt sűrű hálóba. Mindeközben Myronnak az üzleti életben is le kell számolnia riválisaival.
A sztori jól ráillik a szokványos kaptafára, de Coben a jól kigondolt és szorosan egymásba szőtt cselekményszálakkal, melyek közül egyiket sem hagy elsorvadni, képes megnyerni az olvasót. Végig fenntartja az érdeklődést a Cassie-vel történtek kapcsán, az elkövető kilétét nem fedi fel idejekorán. Miután minden részlet napvilágot lát, minden értelmet nyer, s abszolút hihető történetet kapunk.
A regény élvezeti érétkét növelik a dialógusok: a szerző szellemesen ír, és egyértelműen visszaköszön minden egyes karakterben, ami még emberibbé teszi a történetet, valamint kiváló lehetőséget nyújt az intellektuálisan meggyőző cselekménynek a fejlődésre, folyamatosan találgatásra késztetve az olvasót. A Nincs üzlet korrekt és ígéretes kezdete a Myron Bolitar-sorozatnak, amellyel a szerző nem tette sem túl alacsonyra, sem túl magasra a lécet (utóbbi hiba lett volna, hiszen bajos lett volna túlszárnyalni). Egyszerre kedvez sportőrülteknek és krimirajongóknak, sőt, a farkastörvények uralta üzleti világba is bepillantást nyerhet az olvasó.