2024. 10. 31. csütörtök

Farkas
1 EUR 408 HUF
1 GBP 490 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Kultúra » Továbbtanulást erősítő kezdeményezések támogatása az Avasi Gimnáziumban

Továbbtanulást erősítő kezdeményezések támogatása az Avasi Gimnáziumban

2015. május 30-án zárul a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ  Miskolci Tankerületéhez tartozó Avasi Gimnázium projektje, amely a „Hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése az Avasi Gimnáziumban” címet és a TÁMOP-3.3.10.A-12-2013-0028 azonosító számot viseli. Az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében elnyert 40 Millió Ft támogatásból számos szakmai program, elsősorban a hátrányos helyzetű diákok felzárkóztatását szolgáló tanórán kívüli tevékenységek, a továbbtanulásukat elősegítő iskolai programok, valamint a pedagógiai kultúrát fejlesztő és szaktárgyi továbbképzések valósultak meg.

A pályázat fő célja, hogy az intézményben olyan nevelés valósuljon meg, ami alkalmas a hátrányos és a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek eredményes fejlesztésére, ezáltal a térség iskolázottsági szintjének javítására, a társadalmi különbségek és későbbiekben a munkanélküliség csökkentésére. A célok között szerepelt a hátrányos helyzetű diákok tanulási motivációjának erősítése, a középfokú végzettség megszerzése és a továbbtanulási szándék erősítése. Kiemelt szerepet kapott, hogy a programban résztvevő 36 tanuló képességeihez alkalmazkodó nevelésben részesüljön, ezért a megvalósítás során egyéni fejlesztési terveket dolgoztak ki, amelyek hozzájárultak a hátrányos helyzetű diákok alapkészségeinek fejlesztéséhez és tantárgyi fejlesztésekhez. A szakmai programok megvalósításakor a gimnázium aktív együttműködést alakított ki a Miskolci Egyetemmel is. Ennek köszönhetően a programban résztvevő pedagógusok továbbképzéseken vehettek részt, amely hozzájárult az oktatás szakmai színvonalának emeléséhez, a pedagógiai módszerek megújulásához, valamint differenciáló pedagógiai módszerek kidolgozásához. A pályázat során megvalósuló programok, többek között buszos kirándulás, színházi program, koncertlátogatás és egyéb közösség és kapcsolatépítő tevékenységek hozzájárultak ahhoz, hogy erősödjön az iskola és a család kapcsolata.

A projekt hatására megújult az iskolában folyó nevelő-oktató munka pedagógiai módszertana, magasabb színvonalú oktatás érhető el, és az egyedi fejlesztések elősegítik a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatását és a tanulmányi eredményeik javulását.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Mindenhol szükség van tanárokra!
Kétség nem fér ahhoz, hogy az oktatás és vele együtt a tanárok helyzete és megítélése volt már jobb is az elmúlt évtizedekben, viszont ez nem jelenti …

További cikkek

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp