2015. május 30-án zárul a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Miskolci Tankerületéhez tartozó Avasi Gimnázium projektje, amely a „Hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése az Avasi Gimnáziumban” címet és a TÁMOP-3.3.10.A-12-2013-0028 azonosító számot viseli. Az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében elnyert 40 Millió Ft támogatásból számos szakmai program, elsősorban a hátrányos helyzetű diákok felzárkóztatását szolgáló tanórán kívüli tevékenységek, a továbbtanulásukat elősegítő iskolai programok, valamint a pedagógiai kultúrát fejlesztő és szaktárgyi továbbképzések valósultak meg.
A pályázat fő célja, hogy az intézményben olyan nevelés valósuljon meg, ami alkalmas a hátrányos és a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek eredményes fejlesztésére, ezáltal a térség iskolázottsági szintjének javítására, a társadalmi különbségek és későbbiekben a munkanélküliség csökkentésére. A célok között szerepelt a hátrányos helyzetű diákok tanulási motivációjának erősítése, a középfokú végzettség megszerzése és a továbbtanulási szándék erősítése. Kiemelt szerepet kapott, hogy a programban résztvevő 36 tanuló képességeihez alkalmazkodó nevelésben részesüljön, ezért a megvalósítás során egyéni fejlesztési terveket dolgoztak ki, amelyek hozzájárultak a hátrányos helyzetű diákok alapkészségeinek fejlesztéséhez és tantárgyi fejlesztésekhez. A szakmai programok megvalósításakor a gimnázium aktív együttműködést alakított ki a Miskolci Egyetemmel is. Ennek köszönhetően a programban résztvevő pedagógusok továbbképzéseken vehettek részt, amely hozzájárult az oktatás szakmai színvonalának emeléséhez, a pedagógiai módszerek megújulásához, valamint differenciáló pedagógiai módszerek kidolgozásához. A pályázat során megvalósuló programok, többek között buszos kirándulás, színházi program, koncertlátogatás és egyéb közösség és kapcsolatépítő tevékenységek hozzájárultak ahhoz, hogy erősödjön az iskola és a család kapcsolata.
A projekt hatására megújult az iskolában folyó nevelő-oktató munka pedagógiai módszertana, magasabb színvonalú oktatás érhető el, és az egyedi fejlesztések elősegítik a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatását és a tanulmányi eredményeik javulását.