Teljes lesz a vezeték nélküli internet-lefedettség a Miskolci Egyetem területén. A fejlesztés a HEINEKEN Hungária egyetemeket támogató programjának keretében valósulhat meg. Magyarország legnépszerűbb sörének, a Soproninak a gyártója idén a VOLT, az EFOTT és a CAMPUS fesztiváloknak otthont adó városok egyetemeinek nyújtott segítséget egy-egy számukra fontos ügyben. Az EFOTT-nak 2014-ben otthont adó Miskolc egyetemistái maguk dönthettek a támogatás céljáról.
A Miskolci Egyetemmel közös program keretében az EFOTT Fesztiválon vásárolt minden korsó Soproni árából 20 forintot a sörgyártó a helyi egyetem életéből kiválasztott három ügy egyikére fordít. Hogy melyikre, azt a fesztiválozók dönthették el szavazataikkal.
A hallgatói szervezetek támogatása, projektorok vásárlása az egyetem előadóinak jobb felszereltsége érdekében vagy a miskolci Campus területén lévő wifi lefedettségének növelése: ezen fontos célok közül választhattak a fiatalok, végül a többség az utóbbi mellett tette le a voksát.
A HEINEKEN Hungária a hazai fesztiválok több mint 70 százalékát szponzorálja, a nyári hónapokban csapolt söreinek átlagosan 15 százalékát minden évben a fesztiválokon értékesíti. „A Soproni – Magyarország legnépszerűbb söreként – felelősséget érez, hogy társadalmilag fontos tlmákat támogasson, mint a kultúra és az oktatás. A hazai fesztiválok 70%-ának támogatójaként a nagy egyetemi városokban is megjelenünk, és örülünk, hogy itt olyan kiemelt célokat támogathatunk, amely az oktatási intézményeknek is fontos” – mondta Szederkényi Zita, a HEINEKEN Hungária kommunikációs menedzsere.
A Miskolci Egyetem nem irodai célú tereinek 80 százalékában érhető el jelenleg vezeték nélküli hálózat. A létesítmény egyes területein a lefedettség növelése egyszerűen megoldható, de van, ahol az épület szerkezete miatt több eszközre van szükség, hogy az elérés megbízható legyen.
Az előzetes becslések szerint az EFOTT-on összegyűlt 1,5 millió Ft-ból szinte teljes lefedettség érhető el. A wifi-elérés kiemelten fontos a tanulmányi épületben, mivel ez a levelező tagozatos hallgatók számára is biztosítja a szolgáltatást. Ők gyakran nem férnek hozzá az internethez a munkahelyükön, így a tanulmányi és pénzügyeiket nem tudják elektronikusan intézni, az egyetemen pedig a nyilvános tereken korlátozott a kioszkok száma. A nappali tagozatos hallgatók számára az órarend, az elektronikus tananyagok válnak elérhetővé a fontos fejlesztés és a HEINEKEN Hungáriának köszönhetően.