Több, mint 196 ezren utaztak 2013-ban az ÉSZAKERDŐ Zrt. Lillafüredi Állami Erdei Vasútján, közel 15 ezerrel többen, mint egy évvel korábban. Tavaly annak ellenére sikerült előrelépni, hogy nagyon rosszul indult az esztendő. A tavaszi hideg időjárás miatt ugyanis a március 15-i és a húsvéti utasforgalom egyaránt csak töredéke volt a megszokottnak.
Év közben a számunkra kedvezővé vált időjárás mellett számos olyan programunk is volt, ami nagyon sok érdeklődőt vonzott. Ezek közül kiemelkedett a „Múzeumok éjszakája”, valamint az országos Kisvasutak Napja, amit az ÉSZAKERDŐ Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt. közösen
szervezett. Szeptember első szombatján több mint 4 ezer utasa volt erdei vasutunknak, akik részt vettek a Lillafüreden, a Fazola kohónál és Garadnán megtartott egész napos rendezvényeinken. Nagyon népszerű volt a „Diósgyőrért” Közhasznú Alapítvánnyal együtt lebonyolított Diósgyőri Mikulásvonat is. A karácsony előtti, háromhetes programsorozaton a LÁEV szerelvényei több mint 18 ezer utast szállítottak a lillafüredi mesebirodalomba, ez a létszám egyébként rekordnak számít a rendezvény 11 éves történetében – foglalta össze az elmúlt év legfontosabb tudnivalóit Mátrai Imre, üzemigazgató.
Az ÉSZAKERDŐ Zrt. Pálházi Állami Erdei Vasútján mintegy 30 ezren utaztak 2013-ban, a forgalom meghatározó részét a környékre látogató iskolás csoportok jelentették. Az év folyamán számos különvonatot indítottunk, ezek közül a legnépszerűbbnek a szeptemberi, szarvasbőgés-hallgató program bizonyult. Az erdei vasút fontos évfordulót ünnepelt 2013-ban: éppen 125 éve, 1888-ban építtette gróf Károlyi László, az erdők akkori tulajdonosa a lóvontatású erdei görpályát a Kemence patak völgyében termő híres zempléni tölgyfa szállítására. Fontos kiemelni, hogy az ÉSZAKERDŐ Zrt. átfogó közjóléti fejlesztéseinek részeként sikerült 11 kocsit, a többi között 9 személyszállítót korszerűsítenünk, és a mozdonyszín felújítását is elvégeztük az elmúlt évben – mondta Buday Péter, a Hegyközi Erdészeti Igazgatóság vezetője.